Gå til innhold

Får trene igjen!!


Silja

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag. Og jeg får lov til å begynne å trene igjen!!! Er så glad :) Har hatt treningsforbud i to år nå, så det skal bli kjempedeilig å begynne å trene helt "lovlig" igjen. Får bare lov til å trene litt enkle styrkeøvelser da....og må holde meg LANGT unna alle kaloriforbrenningøvelser...men det er i alle fall trening, og det er jo bedre enn ingenting.

Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å holde vekta selv om jeg trener....hvis ikke, så er det slutt med all trening igjen. Er det noen som har noe råd til meg? Noen tips for å klare å holde vekta selv om aktiviteten øker? Jeg vet jo at det bare er å spise mer da, men hva bør man spise mer av f.eks?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miranda

Så flott! Trening kan være både sunt og gøy-så lenge det ikke overdrives, da. Har hørt at når man trener trenger man mye proteiner for å bygge opp musklene. Proteiner finnes i bl.a. egg , kjøtt, cottage cheese og ellers melkeprodukter (tror jeg) . Lykke til med treninga og alt ellers!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nefertite

Hei Silja!

Så hyggelig at du får trene igjen siden du liker det så godt :) Jeg trener selv, og har gjort det i mange år og kan ikke leve uten det. På gymet selger de helt sikkert proteinpulver eller weightgain

(hvis ikke så selger de det i en helsekostbutikk). Det smaker kjempegodt (Multicraft synes jeg er best) og det hjelper deg å holde på muskelmassen når du trener mye. Men man kan jo ikke leve på pulver... Det er ment som et tilskudd til vanlig sunn mat som f.eks. ris, pasta, korn, poteter og brødmat (karbohydrater) og kylling, kjøtt, egg, fisk og meieriprodukter (proteiner).

Husk også frukt og grønt, helst hver dag , der finnes det mange viktige vitaminer som du trenger, spesielt når du trener.

Spør en erfaren instruktør

på gymet hvis du lurer på noe.

Mange av dem er oppriktig interessert i kropp og kosthold

og har som regel kompetanse innen "faget".

Lykke til:)

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Silja ! Det er tydelig at du er glad for å kunne begynne å trene igjen etter et langt opphold. Når du trener , som du selv også sier vil du forbrenne mer mat/kalorier og derav ha behov for mer inntak av mat. Jeg råder deg til å ta dette opp med din lege slik at dere sammen kan sette opp en kostplan som er tilpasset ditt aktivitetsnivå og ditt behov. Dersom legen synes dette er vanskelig kan du spørre om han/hun kan henvise deg vider til en ernæringsfysiolog.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...