kaka2 Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Hei! Er litt bekymret om dagen. Faren min har fått vondt i siden, gikk til legen. Legen lyttet på han og trodde kanskje han hørte blod som rant i lungene hans. Pappa ble sendt til røntgen, på papirene der stod det bl.a at han hadde normalt stort hjerte og at lungeveggene var rene. Han skal tilbake til legen senere denne uken for "redegjøring" og svar på diverse prøver. Bør kanskje nevne at han nettopp har spikret nytt tak på et rom + at han røyker (har holdt opp i 6 dager nå). Han er 60 år. Kjempefint om noen kan hjelpe meg med å få svar, jeg er engstelig!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18190-lungekreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Det er så lett å tenke på lungekreft hvis vi kjenner noe i lungene. Hver gang jeg begynner med en ny aktivitet for sesongen, tenker jeg på min første svømmetur for noen vårer siden, og med påfølgende voldsomme smerter. Jeg var helt overbevist om at det var noe grusomt noe. Men det viste seg at jeg var lemster selvsagt etter svømmeturen. Det kan høres ut som om din far også har muskelsmerter etter snekrinen. Han har brukt muskler som ellers ligger "i dvale" og de reagerer med smerter når de blir brukt sjeldent. Ellers tror jeg dere skal smøre dere med tålmodighet frem til ny kontroll. Lungekreft gir ikke smerter da det ikke finnes den type smertenerver inne i lungene. Derimot rundt lungene ligger det en del ganske ømfintlige nerver, så jeg vil i første omgang tro at det er her det ligger. Og denne typen smerter gir seg raskt og er helt ufarlig. Hvis han har fått en brist i et ribben tar det optil 6 uker og blir verre og verre den første tiden for så å avta. Og det er lettere enn du tror å få en brist i et ribben, du merker ikke alltid at det skjer. Så tro ikke det verste. Men det er fint at han nå har sluttet å røyke, det er selvsagt bra for ham uansett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18190-lungekreft/#findComment-81870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.