Gå til innhold

Hvor lang tid kan en DPS bruke for å levere fra seg en journal


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

begynner å bli svært trøtt og oppgitt av å være i krig med instansene :(

Fastlegen min skrev til DPS'en for 3 uker siden og ba om å få tilsendt journalen min, da jeg søkte plass på en annen DPS. for to uker siden skrev jeg selv til DPS'en ba dem sende journalen samt all korrespondanse mellom meg og DPS'en. Jeg sa at jeg ønsket det så raskt som mulig og senest innen 2 uker. Dette skulle sendes til legekontoret

Jeg har ikke fått noe svar fra dem. Er 2 uker en rimelig frist for å få sendt avgårde papirene?. Om de ikke klarer å overholde fristen skal man da ikke gi beskjed om det, og grunnen til at det kan ta lengre tid?

DPS har vært svært motvillige til å gi fra seg journalen og det tror jeg skyldes at de er redde for at det som står i brevene jeg har fått fra dem om hvordan de oppfatter meg ikke skal samsvare med det som står i journalen.

Hvor lang tid kan/bør det ta å få sendt avgårde papirene uten at man skal purre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urquell

kan du ikke ringe og hoere hva som oppholder saken da?

da jeg ba om mine papirer tokk det en uke, og jeg fikk dem hjem til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

kan du ikke ringe og hoere hva som oppholder saken da?

da jeg ba om mine papirer tokk det en uke, og jeg fikk dem hjem til meg.

jeg har kommet særdeles dårlig ut med ansvarlig person på DPS'en. jeg synes det er en fordel å høre det han har å si skriftlig.

Ellers får jeg en annen person til å ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

5-10 virkedager fra de får brevet fra deg/fastlegen inn til seg. Det må være absolutt maks.

Unntaket kan være om du har bedt om absolutt hele journalen inkl. sykspleiejournal/kardex og journalen er på flere hundre sider. Da kan det ta en uke mer. I slike tilfeller bruker vi ofte å sende kopiene i to deler. Epikriser og legejournal (B-avsnittet) i en første sending og resten i neste sending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en idé å kontakte pasientombudet, om du ikke alt har gjort det.

Kanskje en telefon fra den instansen kan fungere som miraklesmørning i systemet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Kanskje en idé å kontakte pasientombudet, om du ikke alt har gjort det.

Kanskje en telefon fra den instansen kan fungere som miraklesmørning i systemet.

mvh

jo hvis dette ikke ordner seg nå raskt så blir nok pasientombudet kontaktet. De skal først få en sjansen til å forklare seg. så skal jeg høre med fastlegen hva han tror er den riktige måten å gå frem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest urquell

jeg har kommet særdeles dårlig ut med ansvarlig person på DPS'en. jeg synes det er en fordel å høre det han har å si skriftlig.

Ellers får jeg en annen person til å ringe.

Jeg mente ikke at du skulle ringe til vedkommede, men sekretarietet, administrasjonen. Han har vel en sekretaer eller lignende som hjelper ham med slike ting. Da kan du ihvertfall faa vite hva det er som tar saa lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Jeg mente ikke at du skulle ringe til vedkommede, men sekretarietet, administrasjonen. Han har vel en sekretaer eller lignende som hjelper ham med slike ting. Da kan du ihvertfall faa vite hva det er som tar saa lang tid.

har prøvd det også men vekommende i sekretariatet bare setter meg over til hovedpersonen. Det er noe jeg må prate med han om, sier de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...