Gå til innhold

Cipralex-- NHD og andre


inkink

Anbefalte innlegg

Er så utrolig trøtt og arm og sliten? Var det før jeg begynte også, men har bare blitt værre! etter oppstart cipralex!!

Er det noen som kjenner seg igjen. Har brukt dem i 7 uker. Siste 3,5 uke på ca 7,5- 8 mg.

Har brukt så lang tid på grunn av oppstartproblemer. Venter på serumsprøve før jeg øker etter råd fra NHD.

Er litt bedre med hensyn til det sosiale, er ute igjen...Kjører bil igjen, ikke fullt så svimmel...ikke ubesværet, men jeg gjør det!!! Og hurra for det.

Hadde et par måneder her etter nyttår da jeg ikke turde hverken kjøre bil, eller snakke med noen utenfor huset. Og innstilte meg faktisk mot min *sosiale natur* på et liv innendørs. Heldigvis ble jeg rastløs igjen....

Bruker fortsatt vival, men *mindre enn før*. En periode i oppstarten på cipralex virket ikke vival, men nå virker det igjen. Hurra for det og!

Men erengien som jeg så sårt trengte, og håpet ville øke med cipralex uteblir?????

Er enda mer energiløs og utslitt enn før, så på tross at overnevte angster har bedret seg,så jeg orker ikke ut allikevel!??

:((

Brukte i høst Aurorix, som gav voldsom, unaturlig energi...og søvnløshet, men også angst og jeg var ikke meg selv på en måte.

Håper på svar da jeg blir nervøs av denne energiløsheten....

mvh helseangst som heller ikke er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk på Cipramil for noen år siden var jeg også kjempe sliten og trøtt i begynnelsen. Legen som behandlet meg da sa det var pga at depresjonen var "på vei ut av kroppen" og at det ikke skyltes medisinene.

Har nå brukt Cipralex 10mg i en uke og vært sånn passe sløv men ser ut til å kvikne til nå.

Det virker som du får litt fler bivirkninger enn de fleste, så kanskje det tar lenger tid før energien tar seg opp...?

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på Cipramil for noen år siden var jeg også kjempe sliten og trøtt i begynnelsen. Legen som behandlet meg da sa det var pga at depresjonen var "på vei ut av kroppen" og at det ikke skyltes medisinene.

Har nå brukt Cipralex 10mg i en uke og vært sånn passe sløv men ser ut til å kvikne til nå.

Det virker som du får litt fler bivirkninger enn de fleste, så kanskje det tar lenger tid før energien tar seg opp...?

Mvh,

takk for svar scarlett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på Cipramil for noen år siden var jeg også kjempe sliten og trøtt i begynnelsen. Legen som behandlet meg da sa det var pga at depresjonen var "på vei ut av kroppen" og at det ikke skyltes medisinene.

Har nå brukt Cipralex 10mg i en uke og vært sånn passe sløv men ser ut til å kvikne til nå.

Det virker som du får litt fler bivirkninger enn de fleste, så kanskje det tar lenger tid før energien tar seg opp...?

Mvh,

Hei igjen scarlett! Tok det lang tid før trettheten og slitenheten gav seg?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen scarlett! Tok det lang tid før trettheten og slitenheten gav seg?

mvh

Hei inkink

Det er litt vanskelig å si fordi jeg var også veldig sliten _før_ jeg begynte på Cipralex. Men jeg husker da jeg tok Cipramil så tok det en stund... desverre. Men dette er sikkert veldig individuellt.

Legen som behandler meg sier hvertfall at ssri ikke skal gi sløvhet og at det er den psykiske lidelsen som gjør det.

Har du foresten sjekket at det ikke er noe annet som kan forårsake trøttheten? Jeg har jern- og B12 mangel og ble noe bedre etter at jeg begynte å ta tilskudd.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei inkink

Det er litt vanskelig å si fordi jeg var også veldig sliten _før_ jeg begynte på Cipralex. Men jeg husker da jeg tok Cipramil så tok det en stund... desverre. Men dette er sikkert veldig individuellt.

Legen som behandler meg sier hvertfall at ssri ikke skal gi sløvhet og at det er den psykiske lidelsen som gjør det.

Har du foresten sjekket at det ikke er noe annet som kan forårsake trøttheten? Jeg har jern- og B12 mangel og ble noe bedre etter at jeg begynte å ta tilskudd.

Klem fra

Hei takk for svar. Har sjekket både jern og B-12,og masse andre blodprøver, så det skulle ikke ligge der.

Jeg har ikke depresjon, men en slags angstlidelse som har satt seg i kroppen, med blant annet svimmelhet, slapphet og utmattethet.

Dette har vært hovedproblete de siste 10-11 årene, mens den sosialangsten jeg innimellom har følt har vært verst det siste året.

Så den erergiløsheten skulle jeg gjerne fått en endring på. Og er hovedgrunnen til at jeg begynte på sipralex, for ikke å ha det uprøvd.

Har prøvd seroxat, anafranil, sinequan og aurorix før.

Har cipralex hjulpet deg¨på dette??

Var du slapp før cipramil og, eller bare under og etter behandling?? Hvorfor gikk fu over på cipralex? og har cipralex hjulpet deg mot slapphetsproblemet??

Håper å høre fra deg...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei takk for svar. Har sjekket både jern og B-12,og masse andre blodprøver, så det skulle ikke ligge der.

Jeg har ikke depresjon, men en slags angstlidelse som har satt seg i kroppen, med blant annet svimmelhet, slapphet og utmattethet.

Dette har vært hovedproblete de siste 10-11 årene, mens den sosialangsten jeg innimellom har følt har vært verst det siste året.

Så den erergiløsheten skulle jeg gjerne fått en endring på. Og er hovedgrunnen til at jeg begynte på sipralex, for ikke å ha det uprøvd.

Har prøvd seroxat, anafranil, sinequan og aurorix før.

Har cipralex hjulpet deg¨på dette??

Var du slapp før cipramil og, eller bare under og etter behandling?? Hvorfor gikk fu over på cipralex? og har cipralex hjulpet deg mot slapphetsproblemet??

Håper å høre fra deg...

mvh

Hei igjen:)

Jeg har bare brukt Cipralex i en uke, så må kanskje vente å se litt før jeg uttaler meg om den... Men jeg leste nettopp i Felleskatalogen at trøtthet var en av bivirkningene. Hvis du har hatt problemer med oppstart og hatt andre bivirkninger så kan det jo hende at slappheten også er en av de...? Da jeg gikk på Cipramil for noen år tilbake var jeg mye sliten og følte meg litt "zombie" på den medisinen. Derfor var jeg ganske skeptisk til å prøve Cipralex. Men den skal visst være bedre og sterkere har jeg lest.

Jeg har forøvrig veldig lite energi i perioder og har vært sånn både før og etter ssri-behandling.

Vi får krysse fingrene for at Cipralex virker og håpe at vi får ork til å komme oss ut i det fine været:)

Ønsker deg lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar. Har sjekket både jern og B-12,og masse andre blodprøver, så det skulle ikke ligge der.

Jeg har ikke depresjon, men en slags angstlidelse som har satt seg i kroppen, med blant annet svimmelhet, slapphet og utmattethet.

Dette har vært hovedproblete de siste 10-11 årene, mens den sosialangsten jeg innimellom har følt har vært verst det siste året.

Så den erergiløsheten skulle jeg gjerne fått en endring på. Og er hovedgrunnen til at jeg begynte på sipralex, for ikke å ha det uprøvd.

Har prøvd seroxat, anafranil, sinequan og aurorix før.

Har cipralex hjulpet deg¨på dette??

Var du slapp før cipramil og, eller bare under og etter behandling?? Hvorfor gikk fu over på cipralex? og har cipralex hjulpet deg mot slapphetsproblemet??

Håper å høre fra deg...

mvh

Hei igjen:)

Jeg har bare brukt Cipralex i en uke, så må kanskje vente å se litt før jeg uttaler meg om den... Men jeg leste nettopp i Felleskatalogen at trøtthet var en av bivirkningene. Hvis du har hatt problemer med oppstart og hatt andre bivirkninger så kan det jo hende at slappheten også er en av de...? Da jeg gikk på Cipramil for noen år tilbake var jeg mye sliten og følte meg litt "zombie" på den medisinen. Derfor var jeg ganske skeptisk til å prøve Cipralex. Men den skal visst være bedre og sterkere har jeg lest.

Jeg har forøvrig veldig lite energi i perioder og har vært sånn både før og etter ssri-behandling.

Vi får krysse fingrene for at Cipralex virker og håpe at vi får ork til å komme oss ut i det fine været:)

Ønsker deg lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Jeg har bare brukt Cipralex i en uke, så må kanskje vente å se litt før jeg uttaler meg om den... Men jeg leste nettopp i Felleskatalogen at trøtthet var en av bivirkningene. Hvis du har hatt problemer med oppstart og hatt andre bivirkninger så kan det jo hende at slappheten også er en av de...? Da jeg gikk på Cipramil for noen år tilbake var jeg mye sliten og følte meg litt "zombie" på den medisinen. Derfor var jeg ganske skeptisk til å prøve Cipralex. Men den skal visst være bedre og sterkere har jeg lest.

Jeg har forøvrig veldig lite energi i perioder og har vært sånn både før og etter ssri-behandling.

Vi får krysse fingrene for at Cipralex virker og håpe at vi får ork til å komme oss ut i det fine været:)

Ønsker deg lykke til,

Takk igjen for svar scarlett. Ja, solen i seg selv er jo en energikilde, så vi får kose oss med den så lenge vi har den!!

Jeg lengter hele året etter å kunne sitte ute i solen uten å fryse. Kan ikke fordra vinteren,(musklene stivner), og som vi alle vet så er ikke varme soldager noen selvfølge her i landet, så vi må nyte hver enkelt av dem.

Så får vi begge håpe på at cipralex og sommeren kan gi oss litt mere energi.

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...