Gå til innhold

mildere lykkepille.?


scooby_doo

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst aa begynne med en eller annen pille.

Jeg er saa ulykkelig og alene som det er mulig aa bli ,og föler meg da selvsagt ikke noe saerlig bra. Jeg har veldig lyst aa ta selvmord,men kommer desverre aldri til aa finne motet til noe slikt.

Hakke raad eller lyst paa psykolog,men jeg kunne tenke meg en eller annen pille for aa föle meg bedre.Men jeg har ikke lyst paa noen slike veldig sterke ,som man faar masse bivirkninger av (prozac etc.) , noen forslag paa piller som faar man til aa föle seg bedre uten aa gjöre deg avhengig eller slikt ?

Det gjör ikke noe om de er reseptpliktig ,jeg er medisinstudent og faar slikt uten resept i det landet jeg bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei scooby_doo,

det er sannsynligvis ingen AD som har så mange og kjipe bivirkninger at de slår følelsen av å være det ulykkeligste og mest ensomme menneske i verden.

Men hvorfor ikke samtaleterapi i tillegg? Det hender jo at andre kommer med inspill og tanker rundt ting man slettes ikke hadde sett selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrillesattpåhylle

Hmm. Hvis du virkelig har lov til å skrive ut medisiner bør du vel ha litt greie på de selv? Eller se i felleskatalogen eller noe? Hvis du ikke har så god peil, ville jeg ha gått til en lege som har det, for vurdering, om jeg var deg. Å medisinere og behandle seg selv for ditt og datt er vel ikke så bra, spes. ikke når det gjelder psykiske problemer?? Og du er jo heller ikke ferdig utdannet. Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *fontex*

Man får ikke masse bivirkninger av prozac. Da hadde ikke så sinnssykt mange mennesker brukt den. Jeg fikk ingen bivirkninger, kun mild mild mild mild mild småkvalme i noen dager. Prozac/Fontex er vel den av ssri som har mildest bivirkninger og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Johannesurt kan være verd et forsøk. Det er et naturlegemiddel med dokumentert effekt for i alle fall middels depresjoner. Svært få, om noen, bivirkninger, heller ikke problemer i forbindelse med seponering. Men vær obs på at den kan øke levermetabolismen, slik at andre medisiner man evt. tar kan få dårligere effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei scooby_doo,

det er sannsynligvis ingen AD som har så mange og kjipe bivirkninger at de slår følelsen av å være det ulykkeligste og mest ensomme menneske i verden.

Men hvorfor ikke samtaleterapi i tillegg? Det hender jo at andre kommer med inspill og tanker rundt ting man slettes ikke hadde sett selv?

he he ....jeg er ikke saa langt i studiet at jeg vet alt om psykisk medisinering.Det er tross alt lege jeg blir,ikke psykolog. Oki faar se etter johannesurt og slikt. Jeg har bare lyst paa litt lykke....selv om den maatte vaere seg syntetisk. Kan jo alltids begynne med coqain og slikt...men det föler jeg ikke noe for...taaler ikke alkohol engang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

he he ....jeg er ikke saa langt i studiet at jeg vet alt om psykisk medisinering.Det er tross alt lege jeg blir,ikke psykolog. Oki faar se etter johannesurt og slikt. Jeg har bare lyst paa litt lykke....selv om den maatte vaere seg syntetisk. Kan jo alltids begynne med coqain og slikt...men det föler jeg ikke noe for...taaler ikke alkohol engang.....

Tror ikke kokain gjør deg bedre på sikt, snarere tvert om.

Jeg ville gått for et ssri (Cipralex, Seroxat etc) eller snri (Efexor, Cymbalta).

Antidpressiva gjør deg ikke lykkelig; de letter depresjonen. Bruker selv Efexor uten bivirkninger å snakke om.

Men... Trenger ikke også leger å gå til lege innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...