Gjest ikke helt sikker nå Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ...vilkårlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tilfeldig. Litt snodig er det, da man tenker at det har noe med vilkår å gjøre, altså at et utfall avhenger av visse vilkår. Men tilfeldig it is. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tilfeldig. Litt snodig er det, da man tenker at det har noe med vilkår å gjøre, altså at et utfall avhenger av visse vilkår. Men tilfeldig it is. Nei, du blander sammen vilkårlig med vilkår!! Fra bokmålsordboka: vilkå'rlig a2 (etter tysk ) 1 (som handler, opptrer) etter eget godtykke en v- styrer / v-e domsavsigelser / adverb: behandle en v- 2 tilfeldig velge et v- tall / det blir altfor v- vilkår n1 (fra lavtysk, av *vilje og *kår, egentlig 'viljevalg') 1 betingelse, forutsetning delta på visse v- / få gunstige v- / akseptere v-ene / ikke på v-! ikke under noen omstendigheter / forhold by en gode v- / under ellers like v- 2 forutsetning for utvikling; miljø vekstv- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Nei, du blander sammen vilkårlig med vilkår!! Fra bokmålsordboka: vilkå'rlig a2 (etter tysk ) 1 (som handler, opptrer) etter eget godtykke en v- styrer / v-e domsavsigelser / adverb: behandle en v- 2 tilfeldig velge et v- tall / det blir altfor v- vilkår n1 (fra lavtysk, av *vilje og *kår, egentlig 'viljevalg') 1 betingelse, forutsetning delta på visse v- / få gunstige v- / akseptere v-ene / ikke på v-! ikke under noen omstendigheter / forhold by en gode v- / under ellers like v- 2 forutsetning for utvikling; miljø vekstv- Jeg sier bare at man intuitivt tenker at vilkårlig skulle ha noe med vilkår å gjøre -- jeg sier ikke at det har det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg sier bare at man intuitivt tenker at vilkårlig skulle ha noe med vilkår å gjøre -- jeg sier ikke at det har det. OK, ser det nå når jeg leser det du skrev en gang til ! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tilfeldig. Litt snodig er det, da man tenker at det har noe med vilkår å gjøre, altså at et utfall avhenger av visse vilkår. Men tilfeldig it is. Pussig at vilkårlig betyr tilfeldig. Og uvilkårlig betyr uvillet, spontan. Nesten det samme som tilfeldig. Altså betyr vilkårlig og uvilkårlig nesten det samme. Selv om det høres ut som helt motsatte betegnelser! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.