Femogtyve Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Hei Jeg er en 25 år gammel mann som sliter med spinkel skjeggvekst. Håper dere har tid til å lese gjennom dette, og gi meg svar. I attenårsalderen begynte jeg å barbere meg sånn regelmessig. Det var foreløpig kun halsen som var berørt. I løpet av 21-årsalderen begynte også haka å følge etter, men det var tynt. I dag kan jeg ikke akkurat si at det har blitt noe særlig bedre. Hårene har riktignok blitt tykkere, men det har ikke blitt noe særlig tettere. Kinnene er foreløpig heller nakne, selv om det finnes et hårstrå her og der. Halsen og ytterst på haka er vel det eneste området jeg kan si at jeg har sånn noenlunde skjeggvekst på, akkurat ikke nok til å kunne la det vokse ut, for da ser det for dumt ut. Veksten på overleppa er også heller sparsom. Jeg har dessuten en helt bar flekk rett under haka, omringet av et område med sånn noenlunde hårvekst. Dette ser veldig rart ut dersom jeg lar håret gro litt. Når jeg leser dette skjønner jeg at jeg høres ut som en desperat femtenåring. Men faktum er at jeg er ti år eldre, og for meg er dette nå mer snakk om et kosmetisk problem. Ironisk nok sliter jeg med barberingen, for ansiktet tåler ikke at jeg barberer meg så ofte. Ideelt sett burde jeg vente tre dager, men da har håret allerede vokst såpass ut på halsen og haka at jeg ikke ser ut. Det er jo tross alt ganske spinkel hårvekst, selv om det enkelte hårstrå vises nokså godt. Det jeg lurer på er om det finnes noe preparat som kan øke skjeggveksten. Vet ikke om det har noe å si, men hårveksten ellers på kroppen er normal, bortsett fra brystkassa, som er tilnærmet bar. Broren min er nå tjue år, og har det man kan kalle normal skjeggvekst. Jeg håper dere har tid til å gi meg et godt svar. Jeg skulle ønske jeg også kunne gå ubarbert for en gangs skyld, uten å måtte være redd for hvordan jeg så ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18208-til-legen-voksen-og-skjeggl%C3%B8s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Til Femogtyve Her skal jeg være forskitig med lovord fordi jeg tror at mulighetene for å øke eller "harmonisere" skjeggveksten er små. Jeg har ikke vært borti former for hormonell eller annen behandling av slikt. Du kan imidlertid rådføre deg med noen som jobber mer med mannlige kjønnshormoner. Forsøk feks Andrologisk senter i Oslo, hvor bl.a. Ken Purvis jobber. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18208-til-legen-voksen-og-skjeggl%C3%B8s/#findComment-81684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.