Gå til innhold

redd nå!!!


m.s77

Anbefalte innlegg

hei. er litt bekymret nå. sktev inn for et par dager siden at jeg har panikkangst og er veldig trøtt sliten utenfor meg selv ikke i humør osv osv. dette var visstnok ikke uvanlig, men jeg burde ta en fysisk sjekk. etter 4 mnd på cipramil burde det vel endre seg snart? jeg ble litt engstelig for at det kunne være noe annet som feilte meg når jeg fikk høre at jeg burde sjekke meg!!! Tenker daq på kreft og slike ting. er redd jeg må gå med denne angsten resten av livet, det orker jeg bare ikke. gøler ikke at jeg er MEG lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den "sjekken" det er snakk om er gjerne en blodprøve, for å sjekke jern, b-vitaminer, stoffskifte etc. Problemer her kan også gi seg utslag i tretthet og andre ting du beskriver. Liten grunn til å tro at du har kreft. :-)

Hvis du går på medisiner bør du også få sjekket serumkonsentrasjonen, dvs. hvor mye medisiner du faktisk har i blodet. Det kan hjelpe legen å vurdere om du går på riktig dose medisiner.

Etter fire måneder burde du begynne å føle deg bedre. Men det er dessverre ikke sånn at alle symptomer forsvinner selv med medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "sjekken" det er snakk om er gjerne en blodprøve, for å sjekke jern, b-vitaminer, stoffskifte etc. Problemer her kan også gi seg utslag i tretthet og andre ting du beskriver. Liten grunn til å tro at du har kreft. :-)

Hvis du går på medisiner bør du også få sjekket serumkonsentrasjonen, dvs. hvor mye medisiner du faktisk har i blodet. Det kan hjelpe legen å vurdere om du går på riktig dose medisiner.

Etter fire måneder burde du begynne å føle deg bedre. Men det er dessverre ikke sånn at alle symptomer forsvinner selv med medisiner.

tusen takk for svar orio. er nok ikke noe alvorlig galt, bare det at jeg er ikke spes redd for noe, bare redd for de gufne symptomene:)så det er så rart at det er panikkangst... disse medisinene fungerte veldig bra sist jeg fikk dem, men denne gangen er det ikke det samme. har til og med høyere dose nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Kjære deg!

Når noen vil du skal ta en fysisk sjekk, er det fordi at når mennesker har angst eller psykiske problemer, glemmer ofte folk at man kan ha noe fysisk også. Jernmangel, eller vitaminmangel, stoffskifte osv. Trøtthet kan være symptom på noe annet også, og en helsesjekk kan være lurt å ta. Ingen tenker på noe alvorlig fordi om folk har slike symptomer som du i tillegg til angst, men kanskje har du litt helseangst som kunne vært greit å snakke med noen om?

Vh bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...