Gå til innhold

Vennskap mellom kvinner, og menn

Gjest Sam Kvem

Anbefalte innlegg

Gjest Sam Kvem

Kvinnelig vennskap:

En kvinne kommer ikke hjem en natt...

Morgenen etter sier hun til sin mann at hun sov hos en venninne.

Mannen ringer de 10 beste venninnene:

Ingen har sett fruen i løpet av natten.

Mannlig kameratskap:

En mann kommer ikke hjem en natt.

Morgenen etter sier han til sin frue at han sov hos en kamerat.

Fruen ringer de 10 beste kameratene:

8 stykker bekrefter at hennes mann sov hos dem,

2 påstår at han fremdeles er der...

Denne påstanden går på e-post over hele landet, men er det virkelig slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sam Kvem

Og hvem er dummest i landet her. Er alle menn like korte i tankegangen?

"Alle" blir vel å generalisere, men jeg lurer på om noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sam Kvem

Iallefall har historien rot i virkeligheten. Det er min mening.

Hvorfor er det slik? På hvilken måte er kvinner og menns vennskap ulike?

Jeg vet at mine venner ville dekket meg om jeg var ute i noe.

Jeg har også sett og hørt at kvinner er svært lite lojale, onde kan de også være på en måte som menn ikke kunne tenke seg.

Menn baksnakker ikke hverandre så lett, de aksepterer ulikheter lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett og hørt at kvinner er svært lite lojale, onde kan de også være på en måte som menn ikke kunne tenke seg.

Tror kanskje menn i denne sammenhengen instinktivt forstår at kompisen trenger en dekkhistorie.

Mens damene rett og slett svarer ærlig.

Historien høres logisk ut i mine ører, og hvorfor det er slik skulle jeg likt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest angelica bom

Hvorfor det er slik er vel et av livets mysterier! Ulikheten mellom kjønnene som har vært der fra tidenes morgen. Selv om jeg er kvinne kan jeg noen ganger fordømme kvinne'fellesskapet' som ofte er eksluderende. Og jeg kan også sukke tungt over mennene som jeg synes er ganske tåpelige noen ganger. Har gitt opp å tro at det går an 'å gjøre noe' med det! Og det er en deilig erkjennelse å ha kommet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nå..Jeg hadde nå glatt dekket både kompiser og venninner..

Så fikk de ordne med typen/dama sjæl, når og hvordan det passet dem best..

En annen ting hadde det jo vært om noen var seriøst bekymret, da kunne jeg jo ikke sagt jeg hadde sett dem..Tenk hvis de var ordentelig borte? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sam Kvem

Jeg hadde nok ikke ønsket å dekke over for noen, nei. Sånn sett er jeg nok en "typisk" kvinne ;-)

Har kvinner flest et annet forhold til sannheten en menn?

Ei jeg snakket med var oppgitt over menn som lyver, men hun snakket ikke alltid sant selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BattleClown

Hehehe…

Jeg kjenner meg litt igjen her, selv om jeg nok aldri ville ha løyet så mye for å gi et bunnsolid alibi, jeg ville nok heller ha dratt en liten hvit en fremfor å ødelegge forklaringen til en kompis.

Jeg vet ikke helt hvorfor det er slik, men det er kanskje et slags instinkt å beskytte sirkelen rundt seg, er ikke noe særlig når ting begynner råtne fra innsiden.

For min del så er en kompis viktigere enn kjæresten hans. Jeg pleier ikke blande meg inn i andres forhold.

Kjærester kommer og går, men kompiser har man stort sett til man vokser fra hverandre, eller til man flytter.

Det er ikke morsomt å lyve, men man velger blant to onder, og det går automatisk å prioritere en kompis.

Kanskje det henger igjen fra urtiden da menn jaktet som en sammensveiset gruppe, mens kvinner sanket bær og skrøt av hvor flott hulen var.

Menn har i hvert fall til alle tider dannet sine egne grupper som stort sett er av langvarig art.

Men dette har ingenting med det at jeg som mann har et helt annet forhold til det å fortelle sannheten, det handler om hvem som er innenfor sirkelen og hvem som ikke er det, så jeg ville ha gjort det samme for en jente som sto meg nær vennskapelig sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...