Gå til innhold

Gul/grønn utflod! HASTER!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Rådløs

Hei, jente på 20 her med gul/grønn utflod - ligner snørr! Det lukter ikke noe særlig..

Har fått vite av gynekolog at jeg ikke eier melkesyrebakterier i skjeden. Hun fant også spor av gardnerella bakterier i utfloden min. Dette er lenge siden, jeg fikk da resept på flagyl, men tok dem ikke for den grønne guffa ble borte av seg selv. Nå for noen dager siden tok begynte det å komme igjen. Jeg tok flagylen og er ferdig med kuren, men det blir verre og verre.

Er sår og klør også, men har ikke sopp!

Burde jeg kjøpe canesten, mins jeg brukte det mot grønne guffa sist..

burde jeg også kjøpe melkesyretabletter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18214-gulgr%C3%B8nn-utflod-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Rådløs.

Melkesyreprodukt som funker BRA er Molkosan. Får i helsekost. Er væske som skal blandes i vann, men smaken kan være uæch! Blander du det i eplejuice kjenner du det ikke!! Ellers er Yoghurt naturell bra og skal i ditt tilfelle brukes som "salve" i skjeden. Spises også. Det er Viktig at du unngår for mye sukker i kosten når bakteriefloraen i skjeden er så på ville veier.

Lykke til.

Gjest Rådløs

Hei Rådløs.

Melkesyreprodukt som funker BRA er Molkosan. Får i helsekost. Er væske som skal blandes i vann, men smaken kan være uæch! Blander du det i eplejuice kjenner du det ikke!! Ellers er Yoghurt naturell bra og skal i ditt tilfelle brukes som "salve" i skjeden. Spises også. Det er Viktig at du unngår for mye sukker i kosten når bakteriefloraen i skjeden er så på ville veier.

Lykke til.

takk for svar Strutta, men jeg tenkte på stikkpiller jeg da. Det skal jo hjelpe til å holde orden på bakteriene?? Det er fordi jeg ikke har melkesurebakterier som er naturlig i skjeden jeg spør om jeg burde ta det i form av stikkpiller. I med at jeg ikke produserer det selv der nede.

Yougurt funker ikke på meg, har hatt masse sopp-problemer og nå dette!! Jeg har prøvd ALT og da mener jeg ALT!

Men melkesyretabletter er det eneste jeg ikke har prøvd ennå,tror legen at det vil hjelpe?

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Rådløs

Flagyl hjelper ofte ved infeksjoner forårsaket av gardnerella bakterier. Forsøk med Vivag eller Gynophilus som inneholder melkesyrebakterier, hvis det ikke hjelper bør du undersøkes hos lege for å utelukke annen infeksjon!

takk for svar Strutta, men jeg tenkte på stikkpiller jeg da. Det skal jo hjelpe til å holde orden på bakteriene?? Det er fordi jeg ikke har melkesurebakterier som er naturlig i skjeden jeg spør om jeg burde ta det i form av stikkpiller. I med at jeg ikke produserer det selv der nede.

Yougurt funker ikke på meg, har hatt masse sopp-problemer og nå dette!! Jeg har prøvd ALT og da mener jeg ALT!

Men melkesyretabletter er det eneste jeg ikke har prøvd ennå,tror legen at det vil hjelpe?

Hie igjen. Ser du har fått svar fra legen. Godt. Den flytende Molkosanen er faktisk en effektiv hjelper for hele kroppens behov for melkesyrebakterier! Ved å innta det balanseres bakterieflora der det er behov for det, f.eks. i skjeden. Kroppens egen produksjon går således lettere og kommer ordentlig i gjenge igjen forholdsvis rakst. Stikkpiller er en lokal hjelp som selvfølgelig skal brukes når man holder på å bli gal av kløe/svie, men de hjelper ikke kroppen til å komme i balanse generelt sett. Min erfaring er at plagene kommer letter tilbake gang på gang hvis man bare har behandlet problemet lokalt. Du kan jo ta det i kombinasjon med stikkpiller . Sjekk forøvrig forumet for alternativ behandling. Dr. Stig Bruseth kan sikkert forklare mer profft enn meg. Lykke til uansett valg.

Pål Sand, almenlege

Kjære Rådløs.

Melkesyretabletter kan hjelpe.Videre kan det være nødvendig med feks.Dalacin vaginalkrem el.Flagyl tabletter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...