Gå til innhold

Blodtrykk 180/120 er det mye?

Anbefalte innlegg

Gjest Øresus og trykk i hue

Det ble litt fuktig i går, og jeg lånte et blodtrykksapparat av en kompis fordi jeg følte meg så underlig.

Jeg testa det på flere i dag og de har ca 80-90/140-150 som de sier er normalt og riktig det de vet.

På meg viser det altså 180/120.

Hmmm... en snartur innom legekontoret hadde ikke vært dumt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182155-blodtrykk-180120-er-det-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg skal selvsagt spørre i morgen på legekontoret, men er det ikke tilfelle at trykket er høyest om kvelden?

Det vet jeg ikke noe om.

Jeg hadde et trykk på 130-140 over et eller annet en periode da jeg var gravid, og da var virket jordmor bekymret. Det var visst veldig høyt.

Normalt ligger jeg på 110/75 eller 120/80.

Det trykket som vennene dine påstår er normalt, tror jeg er ganske høyt.

Kanskje dere har målt feil?

Gjest Øresus og trykk i hue

Det vet jeg ikke noe om.

Jeg hadde et trykk på 130-140 over et eller annet en periode da jeg var gravid, og da var virket jordmor bekymret. Det var visst veldig høyt.

Normalt ligger jeg på 110/75 eller 120/80.

Det trykket som vennene dine påstår er normalt, tror jeg er ganske høyt.

Kanskje dere har målt feil?

Jeg tar med dingsen til legekontoret i morgen så får vi se hvor riktig den er.

Bitis Gabonica

I dag er det 170/100

Tallet du nevner er høyt, men det er nok mulig fylla har skylda ;).Ellers er det også ganske fort gjort å stresse litt når man tar blodtrykket. Jeg er i alle fall veldig sånn at jeg "stresser for å ikke stresse så blodtrykket blir høyt."

Men så lenge du er bekymret, synes jeg det er klokt å snakke med legen jeg. Dessuten kan øresus og trykk i hodet være symptomer på et høyt blodtyrkk (eller bakrus).

Annonse

Gjest Øresus og trykk i hue, men ikke i dag.

Tallet du nevner er høyt, men det er nok mulig fylla har skylda ;).Ellers er det også ganske fort gjort å stresse litt når man tar blodtrykket. Jeg er i alle fall veldig sånn at jeg "stresser for å ikke stresse så blodtrykket blir høyt."

Men så lenge du er bekymret, synes jeg det er klokt å snakke med legen jeg. Dessuten kan øresus og trykk i hodet være symptomer på et høyt blodtyrkk (eller bakrus).

I dag er det 175/110

Gjest Øresus og trykk i hue, men ikke i dag.

Ja, dette er altfor høyt. Hvis blodtrykksmålingen er gjort riktig, bør du gå til legen.

Siden jeg skrev dette har jeg vært hos legen og vært koblet til skumle maskiner, stukket med høygafler, lyttet på med iskald dings med sugerør i øra osv.

Jeg fikk lov å gå under tvil og skal tilbake for å få en maskin jeg skal gå med 24 timer.

Trykket har vært 160-170/105-110 hele tida.

Jeg får ikke lov å gå rundt med det, så jeg må spise noen piller etter en plan senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...