Gå til innhold

om man er innlagt på psykiatrisk, kan andre som ringer sykehuset få vite det?


Gjest Eirina

Anbefalte innlegg

Gjest Eirina

jeg var innlagt på en psykiatrisk avdeling på et sykehus for en tid siden. En bekjent av meg som visste at jeg lå på sykehus ringte sykehuset og fikk vite at jeg lå på psykiatrisk avdeling.

Har de som jobber på sentralbordet taushetsplikt? Jeg hadde ikke noe i mot å få besøk av vedkommende men jeg trodde ikke at noen kunne få vite om jeg var innlagt på sykehuset uten å være nær familie.

Har selv fått bekreftet at en bekjent av meg var inne på lungemedisinsk en gang jeg ringte. Var overrasket over at jeg fikk vite hvor vedkommende holdt til?

Kan hvem som helst få vite at hvor og når jeg er innlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest telefonstatus

Sykehuset skal spørre deg ved innleggelse hvilken "telefonstatus" du ønsker. Her kan du velge hvor mye om i det hele tatt noe skal opplyses.

Ditt valg skal følges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en

Litt vanskelig å holde den taushetsplikten på det punktet desverre. Hvis noen ringer og spørr om en person er innlagt og hvis vedkommende da får til svar at det kan jeg ikke svare på så vil vel vedkommende som ringte med stor sansynlighet annta at den han spurte etter er innlagt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirina

Litt vanskelig å holde den taushetsplikten på det punktet desverre. Hvis noen ringer og spørr om en person er innlagt og hvis vedkommende da får til svar at det kan jeg ikke svare på så vil vel vedkommende som ringte med stor sansynlighet annta at den han spurte etter er innlagt der.

Men trenger de da å opplyse om at man er innlagt på psykiatrisk?

selv om den som ringer kan anta noe, så trenger man jo ikke å opplyse noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirina

Litt vanskelig å holde den taushetsplikten på det punktet desverre. Hvis noen ringer og spørr om en person er innlagt og hvis vedkommende da får til svar at det kan jeg ikke svare på så vil vel vedkommende som ringte med stor sansynlighet annta at den han spurte etter er innlagt der.

Men trenger de da å opplyse om at man er innlagt på psykiatrisk?

selv om den som ringer kan anta noe, så trenger man jo ikke å opplyse noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirina

Sykehuset skal spørre deg ved innleggelse hvilken "telefonstatus" du ønsker. Her kan du velge hvor mye om i det hele tatt noe skal opplyses.

Ditt valg skal følges.

Har aldri fått det spørsmålet om telefonstatus når jeg ble innlagt. Men jeg var vel såpass utafor at det sikkert var vanskelig for dem å få noe klart svar fra meg.

men uannsett så synes jeg at det burde være taushetsbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...