Gå til innhold

Ustabil personlighetsforstyrrelse/NHD


Gjest DianaF

Anbefalte innlegg

Gjest DianaF

Jeg er en 28 år gammel kvinne og har nettopp fått diagnosen ustabil personlighetsforstyrrelse og har nå lest endel om den. Blir litt fortvilet over at det står at den går ut over samspillet med andre og at den er så alvorlig.

Jeg jobber som sykepleier og synes absolutt ikke at jeg har noen problemer med andre mennesker. Jeg får faktisk mye skryt for at jeg er flink med mennesker og kommuniserer godt. Fikk mye skryt da jeg utdannet meg og da jeg var i praksis også.

Grunnen til at jeg har fått diagnosen er at jeg tidligere skadet meg selv, at jeg har bulimi, at jeg plutselig kan føle meg deprimert uten noen grunn (noen timer av gangen) og at jeg føler en tomhetsfølelse innimellom. Jeg har aldri sex med hvem som helst, kjører ikke hensynsløst, sløser ikke med penger eller gjør ting uten å tenke.

Jeg har mange venner og alle blir sjokkerte når de hører at jeg har fått en sånn diagnose. De merker ingenting på meg.

Kan diagnosen være feil? Hva tror du? Jeg mener selv at jeg har en lett/moderat depresjon og bulimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom du ikke har mer konflikter med folk eller er vanskeligere å være sammen med/samarbeide med enn folk flest, er jeg temmelig sikker på at diagnosen er feil.

Kan du ha bipolar II?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi-jente20

Dersom du ikke har mer konflikter med folk eller er vanskeligere å være sammen med/samarbeide med enn folk flest, er jeg temmelig sikker på at diagnosen er feil.

Kan du ha bipolar II?

Hei DianaF !!