Gå til innhold

NHD - hva kan resultatet av en WAIS-test fortelle deg?


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Jeg har nå tatt en slik wais-test engang. Men lurer veldig på om jeg kan stole på resultatet.

Klarer ikke få tanken om at jeg er utviklingshemmet ut av hodet. Har vært plaget av det mye før, og i dag ble det utløst av at A sa at B var litt tilbakestående. Kan godt hende hun mente at det egentlig var JEG som var det. Var sånn jeg tolket det.

Jeg syns 5-timers-testen var meget langdrøy, så jeg kjedet meg og mistet motet flere ganger under testen, men kom likevel langt over gjennomsnittet.

Men kan slike tester være feilaktige?

Kan det hende de som tok testen skrudde opp resultatet skikkelig slik at jeg ikke skulle få så dårlig selvtillit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kirigistan

tror ikke du er psykisk utviklingshemmed, men du virker veldig usikker på deg selv, og trenger stadige bekreftelser fra andre på at du ikke er dt og det. Og måten du får dem på er å si noe hårreisende om deg selv som må være galt, og som de andre da svarer benektende på. Men virker ikke som du blir berolighet særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

tror ikke du er psykisk utviklingshemmed, men du virker veldig usikker på deg selv, og trenger stadige bekreftelser fra andre på at du ikke er dt og det. Og måten du får dem på er å si noe hårreisende om deg selv som må være galt, og som de andre da svarer benektende på. Men virker ikke som du blir berolighet særlig lenge.

Det er feil, jeg føler det faktisk som jeg er tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirgistan

Det er feil, jeg føler det faktisk som jeg er tilbakestående.

ja og nå søker du bekreftelse på at du ikke er det. avogtil er du redd du er schizofren, avogtil utviklingshemmed. det tyder ikke på at du er utviklingshemmed eller schizofren, men at du er skrekkelig usikker på deg selv. Hypokonder på psykiatriske lidelser?:)

Har forresten en bekjent som fikk vite i voksen alder at han var lett psykisk utviklingshemmed. Han klarer ikke å tro på det selv, selv om han har fått det fra flere behandlere nå og tatt to wais-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

ja og nå søker du bekreftelse på at du ikke er det. avogtil er du redd du er schizofren, avogtil utviklingshemmed. det tyder ikke på at du er utviklingshemmed eller schizofren, men at du er skrekkelig usikker på deg selv. Hypokonder på psykiatriske lidelser?:)

Har forresten en bekjent som fikk vite i voksen alder at han var lett psykisk utviklingshemmed. Han klarer ikke å tro på det selv, selv om han har fått det fra flere behandlere nå og tatt to wais-test.

Kanskje jeg er som han da, bare at wais-testene ikke avslører meg.

For et liv det må være. Å være mongolid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Kanskje jeg er som han da, bare at wais-testene ikke avslører meg.

For et liv det må være. Å være mongolid.

Å ha Down syndrom kan være et like vellykket liv med tanke på livskvalitet og lykke som et hvilket som helst annet menneske. Lykke og livskvalitet kan ikke automatisk kobles opp mot sykdom, intelligens, syndromer, psykiske lidelser. Husk det.

bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Å ha Down syndrom kan være et like vellykket liv med tanke på livskvalitet og lykke som et hvilket som helst annet menneske. Lykke og livskvalitet kan ikke automatisk kobles opp mot sykdom, intelligens, syndromer, psykiske lidelser. Husk det.

bugge

Jeg vet egentlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirgistan

Kanskje jeg er som han da, bare at wais-testene ikke avslører meg.

For et liv det må være. Å være mongolid.

han er kanskje lett PU, men tror ikke på det.

du er ikke PU, men tror du er det.

så da er du vel ikke som han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

han er kanskje lett PU, men tror ikke på det.

du er ikke PU, men tror du er det.

så da er du vel ikke som han.

jeg er vel ikke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

WAIS kan være falsk lav, men ikke falsk høy.

Du kan ikke fake smart.

Ingen manipulerer svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

WAIS kan være falsk lav, men ikke falsk høy.

Du kan ikke fake smart.

Ingen manipulerer svaret.

Om det er rett, da er jeg jo ganske smart da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...