Gå til innhold

Fet hud og overivrige talgkjertler

entotrefire

Anbefalte innlegg

Heihei..

Prøvde meg med dette innlegget på forumet for "hud og hår", men der inne er ikke akkurat aktiviteten så stor, så jeg prøver her og..

Jeg er 21 år gammel gutt, som i mange år har vært plaga med overivrige talgkjertler og fet glinsende hud. Er veldig plagsomt å gå rundt å glinse til enhver tid.. Lurer på om det er noen som har/har hatt samme problem og som har noen gode erfaringer med ulike hudprodukter eller lignende som jeg bør prøve?

Holder kviseproblemet sånn noenlunde i sjakk med antibiotika, men huden blir veldig fort blank..

Takknemlig for tips.. Ønsker meg førpubertets-huden min tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BattleClown

Roaccutane er veldig effektivt.

Etter én til to 3mnd'ers kurer blir man stort sett kvitt kvisene, og talgfettproduksjonen blir mer normal.

Du må til en hudlege for å få resept på det, og hvis kviseproblemene dine ikke er så alvorlige, så er det ikke sikkert du får resept.

Det er ganske dyrt, men over tid billigere enn dyre hudprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaccutane er veldig effektivt.

Etter én til to 3mnd'ers kurer blir man stort sett kvitt kvisene, og talgfettproduksjonen blir mer normal.

Du må til en hudlege for å få resept på det, og hvis kviseproblemene dine ikke er så alvorlige, så er det ikke sikkert du får resept.

Det er ganske dyrt, men over tid billigere enn dyre hudprodukter.

takk for svar..

jeg mener hvertfall selv at jeg er kvalifisert til en slik roaccutane kur, men har ikke diskutert dette med hudlege ennå.. Har uansett lyst å drøye det litt siden lista med bivirkninger ikke er så reint lite lang..

Har prøvd MYE disse årene.. veldig mye.. Et siste forsøk som jeg tenkte meg nå, var å prøve å teste å få rensa huden godt og evt ty til slike produkter som skal "matte ut" huden.. lest litt om det, men vet ikke stort..

Noen med erfaringer? Noen produkter å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på www.minhud.no og send en mail til [email protected], så anbefaler hun hvilke produkter du kan bruke. Jeg gjorde det, og jeg er veldig fornøyd. :)

takk for tipset.. sendt mail nå, og venter spent på svar..

Hadde du lignende problem, og evt hvilke produkter anbefalte hu deg?

Ser det står ei lang liste under "spørsmål og svar om hudpleie".. tusenlappene flyr fort skal en gå til anskaffelse av alt som blir anbefalt der.. men men.. hvis det har no virkning så skal det ikke stå på prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset.. sendt mail nå, og venter spent på svar..

Hadde du lignende problem, og evt hvilke produkter anbefalte hu deg?

Ser det står ei lang liste under "spørsmål og svar om hudpleie".. tusenlappene flyr fort skal en gå til anskaffelse av alt som blir anbefalt der.. men men.. hvis det har no virkning så skal det ikke stå på prisen..

Jeg hadde ikke så alvorlige problemer som deg, bare litt problemer med å finne produkter til blandingshud. (Fet hud i pannen, nesen og hake, og tørr hud i kinnene.) Fikk bra tips til produkter jeg kunne kjøpe (bare dermalogica da, det er jo det de selger der).

Råtips fra meg: Noter deg hva hun anbefaler deg, og så går du inn på lookfantastic.com etterpå og kjøper dermalogica-produktene der. Det gjorde jeg, sparte nesten 50% på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke så alvorlige problemer som deg, bare litt problemer med å finne produkter til blandingshud. (Fet hud i pannen, nesen og hake, og tørr hud i kinnene.) Fikk bra tips til produkter jeg kunne kjøpe (bare dermalogica da, det er jo det de selger der).

Råtips fra meg: Noter deg hva hun anbefaler deg, og så går du inn på lookfantastic.com etterpå og kjøper dermalogica-produktene der. Det gjorde jeg, sparte nesten 50% på det!

Ok, takk takk! kjempemessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BattleClown

takk for svar..

jeg mener hvertfall selv at jeg er kvalifisert til en slik roaccutane kur, men har ikke diskutert dette med hudlege ennå.. Har uansett lyst å drøye det litt siden lista med bivirkninger ikke er så reint lite lang..

Har prøvd MYE disse årene.. veldig mye.. Et siste forsøk som jeg tenkte meg nå, var å prøve å teste å få rensa huden godt og evt ty til slike produkter som skal "matte ut" huden.. lest litt om det, men vet ikke stort..

Noen med erfaringer? Noen produkter å anbefale?

Hvis du klemmer og stikker hull på kvisene ofte, så vil du ende opp med endel arr.

Jeg vil anbefale en hudlege nesten uansett, vedkommende kan sikkert fastslå om akkurat dine kviser er der for å bli en god stund eller ikke. Ikke så gøy å slite med kviser i 10-15 år.

Jeg skulle ønske min lege sendte meg til en hudlege mye før, men jeg ble pushet samtlige av de vanlige produktene først.

Jeg opplevde ikke så mange bivirkner av en Roaccutane kur. Hudlegen tok jevnlig blodprøver for se hvordan ting lå an. Under kuren ble huden og hodebunnen normal, og kvisene forsvant. Jeg tok kun én kur, så mine kviser kom tilbake etterhvert i en mildere form enn før.

Sliter fremdeles med hudormer, store porer og blank og fet hud.

* Jeg har brukt produkter fra Dermalogica; Special Cleanser og Active Moist. Litt dyrt, men langt bedre enn Rema1000 greiene.

Huden ble bedre, men jeg ble ikke kvitt problemene helt. Hudormene var vel der jeg merket minst bedring, færre kviser og huden holdt seg mattere litt lenger.

* Akkurat nå bruker jeg Skincode Purifying Cleansing Gel og Instant Moisturizing Emulsion (samme type produkt som Dermalogica).

Så kombinerer jeg med MD Formulations Face & Body Scrub for å skrubbe huden, og MD Formulations VitAplus clearing Complex for å fjerne hudormer og redusere porene.

Den siste løsningen har jeg kun brukt i ca. 1 uke, og huden må få venne seg til noen av disse produktene (de med glykolsyre bl.annet).

Hudormene er redusert, porene er mindre, men huden blir fort blank og fet, faktisk så tror jeg huden blir fortere blank nå enn før, regner med at det kun er en fase.

Bruker også Clear-Up Strips fra Nivea Visage for å trekke ut hudormer fra nese og panne 2 ganger i uka, men jeg vet ikke om dette egentlig funker over sikt. Det føles bare litt bedre ut der og da.

De to produktene fra Dermalogica koster omtrent 750,- totalt om jeg ikke husker feil (avhengig av størrelse/antall ml).

De fire produktene i den siste løsningen kostet litt over 1700,-

Dette er norske priser, alt er billigere i utlandet.

Produktene er veldig drøye i bruk da.

Hvis den siste løsningen funker for meg, så kommer jeg til å kjøpe produktene fra utlandet for å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...