Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

For snart 1 år siden opererte jeg inn silikon i brystene. Ganske fort merket jeg hard kapsel på det ene og ble derfor operert igjen. Denne gangen har det samme brystet også kapslet seg inn igjen. Er det noen som har opplevd det samme? Hva gjør jeg nå?? Har også mistet den erotiske følelsen.....har jeg max uflaks eller?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182320-brystforst%C3%B8rringsilikon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria er mitt navn i dag..

Holdt du deg helt i ro i tiden etter operasjonen, og fulgte alle råd..?

Huff..skjønner godt at d ikke kan være lett..

Jeg har operasjon om 2 uker, og jeg er livredd for akkurat d..hard kapsel..

Har lest om de forskjellige brystimplantatene..og silikon er jo ikke d som er best når d gjelder hard kapsel..

Kan du ikke få de til å legge inn noe annet..? D er vel bedre å prøve ut andre ting, istedet for å ta de ut?

Har du operert under eller over muskel?

Ligger de over, så kunne du jo hørt om de kan legge under..

Holdt du deg helt i ro i tiden etter operasjonen, og fulgte alle råd..?

Huff..skjønner godt at d ikke kan være lett..

Jeg har operasjon om 2 uker, og jeg er livredd for akkurat d..hard kapsel..

Har lest om de forskjellige brystimplantatene..og silikon er jo ikke d som er best når d gjelder hard kapsel..

Kan du ikke få de til å legge inn noe annet..? D er vel bedre å prøve ut andre ting, istedet for å ta de ut?

Har du operert under eller over muskel?

Ligger de over, så kunne du jo hørt om de kan legge under..

Ligger over muskelen...... Har ikke lyst til å operere den som egentlig ikke trenger det heller....Kan vel ikke ha en over og en under?!

Skal inn til kirurgen igjen 10 mai, så får jeg høre hva han sier. Har litt lyst til å stikke innom en annen kirurg også, bare for å få et annet synspunkt.

Gjest Maria er mitt navn i dag..

Ligger over muskelen...... Har ikke lyst til å operere den som egentlig ikke trenger det heller....Kan vel ikke ha en over og en under?!

Skal inn til kirurgen igjen 10 mai, så får jeg høre hva han sier. Har litt lyst til å stikke innom en annen kirurg også, bare for å få et annet synspunkt.

Vet ikke helt hvordan det funker..men det må da gå an..?

Du kan jo høre med en annen kirurg ja:)

Hvis jeg var deg, og man kunne legge under muskel på den med hard kapsel, ville jeg gjort det..iallefall som en siste utvei..

Du får høre hva kirurgen sier om dette..

Det må da være noe du kan få gjort..

Hvor opererte du deg? Oslo? Fornebu, nobel...eller?

Vet ikke helt hvordan det funker..men det må da gå an..?

Du kan jo høre med en annen kirurg ja:)

Hvis jeg var deg, og man kunne legge under muskel på den med hard kapsel, ville jeg gjort det..iallefall som en siste utvei..

Du får høre hva kirurgen sier om dette..

Det må da være noe du kan få gjort..

Hvor opererte du deg? Oslo? Fornebu, nobel...eller?

Opererte meg på Colosseumklinikken.

Håper det blir bra neste gang i alle fall....Kjipt å måtte ta ut innleggene også etter at man først har gjort det.....

Annonse

Opererte meg på Colosseumklinikken.

Håper det blir bra neste gang i alle fall....Kjipt å måtte ta ut innleggene også etter at man først har gjort det.....

Men det er fremdeles garanti?

Jeg fikk også kapsel første gangen og måtte operere igjen men den ble ok andre gangen. Men legen sa at hvis man først hadde fått kapsel så hadde man større sjanse for å få kapsel andre gangen enn vanlig.

Har ei venninde som sliter med akkurat det samme.

Hun kapslet seg på begge sider på under 8 mnd etter opersjon.

Hun tok ny operasjon ca to år etterpå. Da "skrapte" de brystet rent for å mulig kunne unngå ny kapsling. Hun la også inn noe større da plassen var blitt større.

Godt under nye åtte måneder var de begge kapslet igjen.

Hun fikk følgende beskjed : for mange vil det kunne kapsle seg gang på gang.

Man kan fortsette å operere til kroppen kansje en gang vil godta innleggene (det har hendt for folk etter gang tre, seks osv.)

Man kan evnt. prøve annet form for innlegg, som saltvann. Men da kroppen reagerer på innlegget generell er det ikke sikkert at det vil virke.

Om det fortsetter å kapsle seg kan man velge å leve med dem slik dem er eller man må ta dem ut og leve med brystene slik de da ser ut. For min vennindes del er dette vanskelig da "alt" inni er skrapt bort og det bare vil bli filler igjen.

Kjenner også folk som har de flotteste pupper, man kan hverken se eller føle at de ikke er ekte. (det kan hjelpe å ikke ta altfor store, og å la dem få litt naturlig heng)

Man vet ikke hvem som får kapsel eller ei, da dette er individuellet hvordan vi reagerer på fremmedlegemer i kroppen vår.

Å ta vare på seg selv etter operasjonen, ikke overanstrenge seg en god stund etterpå, bruke bh daglig, støttebh nattestid en god stund, massere pent foran tv på kvelden osv kan vel kanskje hjelpe for å få et vellykket resultat.

Men det er fremdeles garanti?

Jeg fikk også kapsel første gangen og måtte operere igjen men den ble ok andre gangen. Men legen sa at hvis man først hadde fått kapsel så hadde man større sjanse for å få kapsel andre gangen enn vanlig.

Jeg kjente at brystet var hardere enn det andre før det var gått en mnd etter operasjonen. Slik var det begge gangene. Jeg får fortsatt dekket ny operasjon siden det er under ett år siden forrige. Merket det på den måten at brystet hadde en anderledes form enn det andre og at det var fastere og klemme på. Ubehagelig å ligge på magen var/er det også på det brystet som er hardere. Er litt usikker på hva jeg gjør videre, slitsomt med at man må ta det med ro for tredje gang og gå med sportsbh i 3 mnd osv..... Har også to små barn, så det er ikke bare å slenge seg ned på sofaen når man kommer fra jobb:(

Jeg kjente at brystet var hardere enn det andre før det var gått en mnd etter operasjonen. Slik var det begge gangene. Jeg får fortsatt dekket ny operasjon siden det er under ett år siden forrige. Merket det på den måten at brystet hadde en anderledes form enn det andre og at det var fastere og klemme på. Ubehagelig å ligge på magen var/er det også på det brystet som er hardere. Er litt usikker på hva jeg gjør videre, slitsomt med at man må ta det med ro for tredje gang og gå med sportsbh i 3 mnd osv..... Har også to små barn, så det er ikke bare å slenge seg ned på sofaen når man kommer fra jobb:(

Jeg kjenner igjen akkurat det du skriver nå. Til og med det med de tre ungene.

Mitt er ikke helt perfekt men så bra at det holder i lange baner. Litt annen fasong enn det andre og kanskje litt hardere men ikke mye

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...