Gå til innhold

Er jeg for streng?

Gjest For Yttringsfrihet

Anbefalte innlegg

Gjest For Yttringsfrihet

Kjæresten min på 24 har en del tåpelige forestillinger om de fleste mørkhudede som bor i norge.

Han bruker negativt språk om dem, som pakkis, og når han ser de på tv spøker han med at de er skitne eller bør vaske seg.

Jeg synest det er svært frekt og upassende.

All media oppstyret rundt kriminelle handlinger begått av mørhudede/folk av utenlandsk opprinnelse hjelper jo akkurat ikke på, men legger ved på bålet.

Jeg prøver å forklare at nordmenn også driver med kriminalitet, men ofte på et høyere nivå som politiet fremdeles har problemer med å kartlegge. (har lest at det er mye penge og skattejuks som økokrim ikke finner ut av og at dette er dem mest voksnede kriminalformen i norge, og for det meste begått av normenn)

Han blir provosert fordi "alle pakkiser" kjører rundt i bmv fra sosialkontoret, jeg har spurt om han noen gang har sett køen man stiller seg i for å få utlevert bmw, men det har an altså ikke.

Jeg er selv halvt av utenlansk opprinnelse, men et hvitt vestling land så det har han eller familien hans ingen problemer med. Men ingen i familien liker mørhudene, og de tror invandrere alltid er svarte og arbeidsløse og asylsøkere aldri har en god grunn for å søke asyl. Sefølgelig stemmer dette for noen personer, men langt fra alle som kommer til dette landet er kriminelle og ønsker å svindle sosialkontoret!

Grunnen til at jeg blir så provosert tror jeg kommer av at de er akkurat slik som de beskriver disse "pakkisene selv" Det er svært få i hans familie som har jobb, de fleste er uføretrygdede eller frivelig arbeirsløse og får barnehage, tannlege osv dekket av nettopp.... Når de ikke bidrar med noe selv, synest jeg det er galt å kritisere de andre som heller ikke bidrar med noe, men det finnes jo mange mørkudede som jobber også. Min kjæreste er en av de få i jobb og som betaler skatt i hans familie, og han blir provosert over at hans skattepenger går til disse pakkisene, han tenker ikke på at det kan være hans familie han forsøger.

Ikke for å blande inn iq, men det er bevist at de med høy utdanning har mindre fremmedfykt, og han har ingen utdanning utenom grunnskolen, og det samme gjelder 70% av nærmeste familie. Tror dere dette kan ha noe å si?

Nå har jeg prøvd alt i snart 3 år, er det noe jeg kan gjøre for å foradre i allefall hans syn på mørkhudede i landet vårt, så kan resten av familien tenke hva de vil mens de motar sosial støtten sin. De har svært få av utenlandsk og farget opprinnlse i sitt nærmiljø, men de dem kjenner liker de og de er liksom untaket, mens alle de andre går på sosialen, voldtar og driver kriminalitet.

Er det galt av meg på prøve å ende hans syn, bør jeg bare godta det. Han er frp og liker Hangen, det er greit for meg uten om hans syn på pakistanere, muslimer og andre med dårlig rykte fra media.

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Du kan jo fortelle ham hvor dum han virker, når han kommer med sånne uttalelser?

For meg hadde ikke problemet sluttet med de uttalelsene, han virker ikke akkurat reflektert. Sånne folk orker jeg ikke snakke med, mer enn høyst nødvendig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke for streng. Man bør kunne forlange at en 24-åring ikke oppfører seg som en 12-åring.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke for streng. Man bør kunne forlange at en 24-åring ikke oppfører seg som en 12-åring.

"...................................."

Jeg vil ha meg frabedt, sånn er ikke åttåringen min engang!;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke du er for streng, og det ikke galt av deg å prøve å endre hans syn.

På samme måte som at ikke etnisk norske går på trygd, slik som store deler av familien til kjæresten din gjør, så er det nok slik for innvandrere også.

Og så er det dessverre en kjennsgjerning at folk veldig ofte har behov for å ha noen "under seg" i hierarkiet, og for trygdede er det ofte ikke-etniske nordmenn (det har jeg flere personlige erfaringer med).

Og så er det jo veldig typisk det du skriver om at de få de kjenner med fremmedkulturell bakgrunn er unntaket. Det er bare alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne folk bør jo generelt sett føre et dannet språk, men uten å ha giddet å lest hele innlegget ditt, skal du være glad for at du ikke bor sammen med en persillekvast som er så anspent og opptatt av å ytre seg politisk korrekt at han kan knekke nøtter mellom rumpeballene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha meg frabedt, sånn er ikke åttåringen min engang!;o)

Greit, men om han var det, så kunne det unnskyldes med alderen. Det kan det ikke når man er 24 :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne folk bør jo generelt sett føre et dannet språk, men uten å ha giddet å lest hele innlegget ditt, skal du være glad for at du ikke bor sammen med en persillekvast som er så anspent og opptatt av å ytre seg politisk korrekt at han kan knekke nøtter mellom rumpeballene.

Så det er greit å snakke stygt om alle utlendinger så lenge man snakker med et dannet språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også irritere meg over noen som ikke gidder å jobbe, som synes det er greit å bare få og få.. men dette gjelder ikke bare mørke, men alle. En del av de BMWéne er faktisk kjøpt av doppenger... Ikke sosialpenger, vet ikke hva som er værst jeg! ; ) Men noen har også kjøpt bilen sin på ærlig vis.

At utlendinger dømmer nordmenn for måten vi lever, snylter på samfunnet osv osv. osv. er noe dritt, enig. Men å kalle alle mørke for "pakk" blir feil.. Er da tross alt ikke hudfargen det kommer an på, men kulturen de kommer fra, egen syn på ting, personlighet, moral osv.

Blir litt skremt når jeg hører om sånne fordomsfulle mennekser, selv om jeg er platinablond bærer ejg på et barn som ehlt sikkert får mørkt hår og brune øyne, siden faren til samboeren min er utenlandsk. Vil ikke at folk skal dømme verken sønnen eller samboeren min, for de er minst like norske som samboeren din. : )

Når han selv kommer fra en trygda familie som snylter (utifra ditt innlegg) bør han kanskje gå litt stillere i dørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Synes ikke du er for streng.

Men du får antagelig vite hvor tålmodig du er i løpet av noen år.

Jeg ville ikke orket å høre på slikt tull år etter år..

Og ja, det er faktum at det er rasisme blant folk med høyere utdannelse. Antagelig fordi det de ser problemene med slik generalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vær klok

Hadde det vært meg, ville jeg sagt ham rett ut hva jeg mener om ham og hvordan han og familien hans er slik selv. Deretter ville jeg droppet hele fyren.

Du kommer IKKE til å klare å forandre ham. Glem det! Vil du virkelig satse resten av livet på en sånn fyr? Og tenk om du blir gravid, vil du virkelig la barna dine vokse opp med slike holdninger?

Nei det finns da heldigvis mange mer allreite menn enn han der du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

næææmen, havna du i kattetråden min du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er for streng.

Men du får antagelig vite hvor tålmodig du er i løpet av noen år.

Jeg ville ikke orket å høre på slikt tull år etter år..

Og ja, det er faktum at det er rasisme blant folk med høyere utdannelse. Antagelig fordi det de ser problemene med slik generalisering.

"Og ja, det er faktum at det er rasisme blant folk med høyere utdannelse."

Selfølgelig er det det. Det finnes da i alle samfunnslag og i alle kulturer og etniske tilhørigheter (hvem er vel værre rassister enn f.eks enkelte indere og pakistanere?).

Det som er tragisk, synes jeg, er idiotiske marxist-akademikere (veldig ofte kriminologer og sosiologer) som ved å forsøke å være så veldig ikke-dømmende og ikke-rassistiske, ender opp med å være lure-rassister.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du alene kan endre hans mening. Han burde kanskje få noen utenlandske venner, men det blir jo vanskelig med den holdningen. Men så lenge han ikke stemmer hvis valgallianse eller roper "Norge for nordmenn" på gata, ville jeg ikke bekymret meg.

Kjæresten min kommer også med sånne "vaske seg-kommentarer" osv, men han mener ikke noe vondt med det og kunne aldri finne på å si det til noen som kunne misforstå eller ta seg nær av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

"Og ja, det er faktum at det er rasisme blant folk med høyere utdannelse."

Selfølgelig er det det. Det finnes da i alle samfunnslag og i alle kulturer og etniske tilhørigheter (hvem er vel værre rassister enn f.eks enkelte indere og pakistanere?).

Det som er tragisk, synes jeg, er idiotiske marxist-akademikere (veldig ofte kriminologer og sosiologer) som ved å forsøke å være så veldig ikke-dømmende og ikke-rassistiske, ender opp med å være lure-rassister.

"................................."

Hehe...jeg glemte ordet "mindre".

Men du fikk sagt ditt håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...