Gå til innhold

Årsak til hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest Psyduck

Jeg har hatt hodepine m/besvimelsesanfall i 1 1/2 år. Har i den siste tiden også harr konsentrasjonsvansker. Fordi jeg ikke vet årsaken er det umulig å finne noen behandling som virker. Jeg tatt en mengde blodprøver for å teste for allergi (hadde mangel på jern og B12 da hodepinen begynte, men hodepinen forsvant ikke da dette var ok), men ingenting gir utslag. Har også prøvd Maxalt, Zestril og Fontex med null resultat. Må legge til at jeg aldri har hatt verken migrene eller høyt blodtrykk og at jeg ikke var deprimert da jeg fikk hodepine, men var det 2 år i forveien p.g.a. noe som skjedde da. Jeg brukte ikke medisiner mot det den gangen, og legen min mente at en depresjon som er ubehandlet kan gi ettervirkninger. Men det er vel egentlig bare tull? Når depresjonen gikk over uten bruk av medisiner, men ved at jeg gjorde noe med årsaken til den er vel det det beste?

Hodepinen blir verre av kaldt vær, men påvirkes ikke av lys (har også prøvd lysterapi).

Du kan sikkert ikke si noe om årsaken ut i fra dette, men jeg er åpen for forslag...

Kan Depo Provera føre til hodepine? (Jeg hadde brukt det i 6 år før jeg fikk hodepine)

Kan Rhinexin eller Trihistan føre til hodepine? Disse produktene har jeg brukt i forbindelse med reising lenge før jeg fikk hodepine. Jeg har ikke brukt dem på 4 måneder nå (reiser ikke i vinterhalvåret) og er ikke bedre av den grunn.

Kan en mindre hjernerystelse 2 måneder før hodepinen begynte være årsaken. Jeg hadde ikke anledning til å slappe av seg om jeg var nokså kvalm i nesten to uker, og jeg reiste med fly flere ganger i denne perioden. Har tatt scanning og det er ingen synlige skader.

Finnes det noen mulighet for å teste om hodepinen skyldes stråling fra mobiltelefon eller sikringsboks, etc.?

Finnes det noen annen mulighet for å teste matallergi enn blodprøver og undersøkelse av tynntarmen?

Kan man få hodepine av oksygenmangel? Jeg puster dårlig p.g.a. tette bihuler, men frå vel en del oksygen ved at jeg drikker mye vann. Har det som kalles "pusteveiledning" noe for seg?

Vil være meget takknemlig for et svar.

Hilsen Psyduck

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18233-%C3%A5rsak-til-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Psyduch !

Den eneste av de faktorene du nevner som jeg kan tenke meg kan bety noe og som det eventuelt kan gjøres noe med, må være dette med tette bihuler. Det burde du kanbskje få sjekket opp hos en øre-nese-hals spesialist ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18233-%C3%A5rsak-til-hodepine/#findComment-81819
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...