Gå til innhold

Hjelp!! Operasjon snart! Litt nervøs!

Anbefalte innlegg

Gjest Klem fra ei jente på snart 22 år

Herregud..nå er det bare 17 dager igjen til operasjon.. Skal legge inn silikon, og jeg gruer meg helt forferdelig!!

Jeg tenker hele tiden på å utsette det, igjen.. Men jeg må vel gjøre det nå, så jeg får det gjort. Dette er jo noe jeg vil gjøre uansett. Det er bare selve narkosen og operasjonen jeg er livredd for..

Får vondt i magen når jeg tenker på det..

Er det andre som var like nervøse for operasjon som jeg??

Er i tillegg livredd for å få hard kapsel..jeg skal jo ha barn en gang, og helt sikkert amme de..

Men jeg vil ikke vente, da det sikkert er 10 år før jeg skal få unge..

Såh.....noen råd om hvordan jeg skal unngå hard kapsel? Og hvordan jeg skal roe meg ned når det gjelder operasjonen?

Skulle ønske jeg kunne fått kontakt med noen som har gått gjennom dette, for å skrive mail eller noe.

Har så mange spørsmål..og jeg kommer helt sikkert til å ha en masse spørsmål etter operasjonen også..

Særlig når jeg skal ligge i senga å ikke ha noe å gjøre...da kan det være kjekt med noen å kan skrive til;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182336-hjelp-operasjon-snart-litt-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nye pupper - here I come

Jeg gjorde det for drøyt to mnd. siden. Det har gått veldig greit.

Operasjonen var i grunnen ikke noe å grue seg for. De første dagene var tøffe. Men med smertestillende sov jeg en del og slappet godt av:-)

Sansynligheten for hard kapsel er mye lavere dersom du tar implantatet under muskelen enn dersom du tar den over.

Dersom du lurer på noe er det bare å spørre.

Jeg har også gitt en del svar her ikke de siste 2 mnd.

Gjest durelle

det er drøyt to år siden jeg opererte..Jeg har ikke angret siden. Det eneste jeg var nervøs for var narkosen.. Hadde aldri hatt narkose før, så det var litt skummelt. For å unngå kapsel, er det bare å ikke anstrenge seg. passe på at man har ro, og ikke bruker brystmusklene (jeg har under muskel). kapsel er jo arrvev, og det kommer jo når man ødelegger vev på en eller annen måte. Jeg husker jeg var redd for det da jeg var nyoperert, for plutselig glemte jeg meg og brukte musklene (utrolig hvor mye man bruker de musklene). Man kjenner at det svir og gjør kjempe vondt hvis man overanstrenger musklene for tidlig.. jeg husker jeg var ute og gikk, og skle på isen, og da slår jo reaksjonsevnen inn... Det var kjempe vondt, selv om jeg ikke datt.. Men bare det at musklene strammet seg.. men det går over etter et par uker. det er bare å holde seg i ro, og passe på musklene sine...

Gjest durelle

det er drøyt to år siden jeg opererte..Jeg har ikke angret siden. Det eneste jeg var nervøs for var narkosen.. Hadde aldri hatt narkose før, så det var litt skummelt. For å unngå kapsel, er det bare å ikke anstrenge seg. passe på at man har ro, og ikke bruker brystmusklene (jeg har under muskel). kapsel er jo arrvev, og det kommer jo når man ødelegger vev på en eller annen måte. Jeg husker jeg var redd for det da jeg var nyoperert, for plutselig glemte jeg meg og brukte musklene (utrolig hvor mye man bruker de musklene). Man kjenner at det svir og gjør kjempe vondt hvis man overanstrenger musklene for tidlig.. jeg husker jeg var ute og gikk, og skle på isen, og da slår jo reaksjonsevnen inn... Det var kjempe vondt, selv om jeg ikke datt.. Men bare det at musklene strammet seg.. men det går over etter et par uker. det er bare å holde seg i ro, og passe på musklene sine...

det tar altså ikke et par uker før smerten gir seg etter en overanstrengelse, men et par uker før du ikke merker noe til smerter i det hele tatt

Gjest Maria er mitt navn i dag..

Jeg gjorde det for drøyt to mnd. siden. Det har gått veldig greit.

Operasjonen var i grunnen ikke noe å grue seg for. De første dagene var tøffe. Men med smertestillende sov jeg en del og slappet godt av:-)

Sansynligheten for hard kapsel er mye lavere dersom du tar implantatet under muskelen enn dersom du tar den over.

Dersom du lurer på noe er det bare å spørre.

Jeg har også gitt en del svar her ikke de siste 2 mnd.

Takk for svar dere:)

Lurer litt på når jeg vet helt sikkert at jeg ikke skal anstrenge musklene....er d helt trygt når jeg ikke har vondt lenger? Kommer jo ikke til å tørre å gjøre noenting jeg..;)

Hvor mye la dere inn da..? Under muskel?

Jeg må legge under muskel..har nesten ikke noe vev i brystet såh..det blir små pupper på meg...

Skal legge inn 230..men en del forsvinner kanskje pga jeg legger under muskelen..?

Har det noe å si for hard kapsel at jeg har lite (nesten ingenting) vev i brystet fra før av..?

Har dere forresten peiling på noen plass på nettet hvor jeg kan se før og etter bilder? helst av de som har små bryst (ingenting) fra før av.. finner ingen som har så små som meg jeg.....

Hvordan kjennes silikoninnleggene ut nå? Når jeg prøvde de, og kjente på de, på konsultasjonen, syntes jeg de var så rare..så altfor myke liksom..men så har jeg jo ikke peiling på hvordan pupper kjennes..;)

Hvis dere orker å lese å svare på disse spørsmålene, hadde det vært supert!! ;)

Gjest klem fra ei jente på snart 22

Lurer litt på når jeg vet helt sikkert at jeg ikke skal anstrenge musklene....er d helt trygt når jeg ikke har vondt lenger? Kommer jo ikke til å tørre å gjøre noenting jeg..;)

Jeg må legge under muskel..har nesten ikke noe vev i brystet såh..det blir små pupper på meg...

Skal legge inn 230..men en del forsvinner kanskje pga jeg legger under muskelen..?

Har det noe å si for hard kapsel at jeg har lite (nesten ingenting) vev i brystet fra før av..?

Har dere forresten peiling på noen plass på nettet hvor jeg kan se før og etter bilder? helst av de som har små bryst (ingenting) fra før av.. finner ingen som har så små som meg jeg.....

Hvordan kjennes silikoninnleggene ut nå? Når jeg prøvde de, og kjente på de, på konsultasjonen, syntes jeg de var så rare..så altfor myke liksom..men så har jeg jo ikke peiling på hvordan pupper kjennes..;)

skulle bare si det jeg.. ;)

Brukte et annet nick av en eller annen grunn.. men "Maria er mitt navn i dag", er meg.. Bare for å få klarhet i det;)

Annonse

Jeg tror fornebuklinikken har noen bilder ute

Gjest Nye pupper - here I come

Jeg gjorde hele tiden det jeg klarte å gjøre uten at det gjorde vondt. Litt må man tross alt gjøre da man har jobb, hus og barn:-)

Jeg la inn 325 ml. under muskelen. Det var mer enn jeg hadde blitt enig med legen om på forhånd.... Valgte under muskelen da legen sa at det så mest naturlig ut + at det er mye mindre sansynlig at det blir kapseldannelse.

I starten var brystene kjempeharde. Fikk nesten panikk. Men de ble gradvis mykere. Nå kjennes de mye og OK ut. Kan kjenne at det er silikoninnlegg, men kjenner det ikke godt. Men dersom jeg strammer musklene (som da ligger over) blir det selvsakt kjempehardt.

Tror dette var svar på mesteparten. I hvertfall det jeg kan svare på:-)

Luna21365380663

Hei! Du kan gjerne skrive til meg: [email protected]

Var på 6, dvs 7mnds kontroll i går. Saltvann 325 ml under muskel.

Kan med en gang si at du må bare glede deg vilt til narkosen! Det er så vanvittig deilig! Skulle gjerne hatt en narkose annenhver dag, jeg.. ;o)

Operasjonen merker du ikke noe til, for å si det sånn, du er jo tross alt i narkose.. Og så våkner du opp, er døsig og trøtt, og varm og god, og får pumpet inn smertestillende helt til du drar..

• 2 uker senere...

www.QVINNA.info er en svensk side hvor jeg var en del å titteti tiden før min oprasjon! Kjempe bra,fikk tipset av noen her inne.

Men der finner du bilder med alder før og etter str silikon og saltvann det meste.

Jeg var drit nervøs og hadde trodd jeg skulle snu i døren,men det gikk så fort alt, at jeg ikke tenkte på det da dagen var der.Jeg la inn 250ml å det er en kjempe fin dtr til meg er 170 øg 55kilo.

Faktisk ingen som har lagt merke til det pg det var det jeg ville. Føle meg flott flott flott i alle klær å likavel se naturlig ut.

Hei igjen Jeg hadde ikke narkose jeg var våken det synest jeg var helt greit var ikke helt med (hi hi)men fikk med meg noe..har lagt inn under brystvorten ingen arr allerede nesten ikke synlig ....

skulle det være noe kan du skrive direkte til meg [email protected].

Om ikke så får du ha lykke til med den nye tilværeslsen... for det er nettopp det det blir.

he he

Hadde gjort det omigjen uten tvil.

hilsen shs78

• 5 måneder senere...
Gjest durelle

det tar altså ikke et par uker før smerten gir seg etter en overanstrengelse, men et par uker før du ikke merker noe til smerter i det hele tatt

JA.. etter en overanstrengelse er det drit vondt i 30 sekunder ca, ikke 2 uker.. men det er jo veldig viktig å ikke overanstrenge seg da, for det er det som gjør at man kan få kapsel. (arrvevet dannes når man overanstrenger seg). Men man kjenner hvor grensa går...

Jeg var litt dum og skulle gå en tur dagen etter operasjonen.. kjeda meg og følte meg ganske bra etter en paralgin forte, men dette var jo i februar, og det var is overalt, og hver gang man sklir skvetter man jo til å strammer alt som er i kroppen for å holde seg på beina... det var vondt det!!

det er utrolig hvor mye man bruker brystmusklene egentlig. det skjønner man ikke før de er "ødelagte"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...