midy Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg fikk nettopp bekreftet at jeg har klamydia. Jeg har hatt samme partner i over tre år. Det kan jo være at han har vært utro, men jeg tviler på dette.Jeg ble sist testet for tre år siden da vår vi sammen og hadde hatt sex. Jeg hadde da mistanke om at jeg muligens hadde sopp eller noe pga utflod. Alle tester var negative og legen sa at utfloden skyldtes at jeg var en veldig seksuell person...Hva nå enn det måtte bety.Jeg la merke til økt utflod etter at vi hadde hatt sex mens jeg og min partner var på ferie i Asia i mars/april. Jeg trodde det skyldtes at jeg hadde fått en soppinfeksjon pga den høye luftfuktigheten. Vi hadde ikke sex resten av turen fordi det var ubehagelig for meg. Etter at vi kom hjem hadde vi sex, siden det har jeg hatt en slimaktig utflod og svie og kløe i underlivet. Jeg var hos legen for noen dager siden. Kan det være mulig at jeg har gått med klamydia i over fire år? Er det mulig å bli smittet uten å ha sex og evnt. hvordan?Jeg hadde klamydia for seks år siden, men ble behandlet og friskmeldt. Har etter det hatt to sexpartnere før min nåværende. Etter den neg. testen for ca tre år siden har jeg ikke byttet partner.Er det mulig at min partner har vært smittet hele tiden, men først nå har smittet meg?Jeg er livredd for å ikke kunne få barn kan jeg ha blitt steril? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182340-klamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Chlamydia overføres i hovedsak ved sexuell kontakt.MEN det kan også overføres indirekte, f. eks. via håndklær, fingre, osv. Man kan derfor ikke bruke chlamydiainfeksjon som bevis for overgrep, voldtekt e.l. Derfor ville jeg være meget forsiktig med å trekke alt for bastante slutninger om hvor din infeksjon kommer fra. En infeksjon kan også ha faser uten symptomer, ofte ganske lenge. Om det er deg eller han som har vært bærer er det ikke så godt å si noe sikkert om. Symptomene du beskriver under deres Asia-tur høres egentlig ikke som noe typisk chlamydiainfeksjon. Jeg ville tenkt kanskje (som du gjorde) på sopp. Mest sannsynlig Candida. Det er lett å diagnostisere ved å ta en prøve til dyrkning. Hvis du er positiv for Chlamydia bør du få en skikkelig behandling, men husk at også din sexpartner bør ta sammen behandlingen, samtidig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182340-klamydia/#findComment-1234861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.