Gjest (Anonymous) Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Hei, Er ei jente på snart 21 år som plages mye av halsbrann og til tider også "sure oppstøt". Dette kommer særlig på kvelden og natten, men er også relatert til måltider. Tidligere var det bare "plagsomt", men de siste månedene har det blitt virkelig vondt når jeg får halsbrann. Det er en sviende smerte bak brystbeinet som sitter i ganske lenge av gangen. I det siste har det også begynt å være vondt å svelge varme drikker og brus (samme smerten) - sånn at jeg ufrivillig får tårer i øynene! Ofte våkner jeg om natten av smertene, drikker da melk som lindrer litt. Har periodevis brukt Novaluzid - men det er vel begrenset hvor mye man kan bruke av dette også? For en stund siden brukte jeg Microgynon og da syns jeg plagene ble verre (er det mulig?), men nå bruker jeg Depo-Provera og har brukt det også før situasjonen ble som idag. Onkelen min har blitt operert for "gastroøsofageal refluks" pga at åpningen mellom spiserøret og magesekken ikke lukket seg ordentlig. Da hadde han gått med halsbrann over lang tid og det viste seg at hele spiserøret hans var inflammert. Nå begynner jeg å bli engstelig i forhold til min egen halsbrann - er det mulig at jeg har det samme? (Gener bla...bla) Jeg har ellers ingen magesmerter, er ikke særlig stresset etc heller. Bør dette sjekkes opp? MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18235-bare-vanlig-halsbrann-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Kjære(Anonymous). Dette kan høres ut som magekatarr/sår med betennelse i spiserøret.Jeg synes du skal oppsøke legen din med tanke på utredning av dette.Videre kan det være hensiktsmessig å forsøke en syrehemmer som du nå kan få uten resept på apoteket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18235-bare-vanlig-halsbrann-eller/#findComment-82742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.