Gå til innhold

NHD: hvis man er en god skuespiller..


Gjest that nickname is reserved by another user

Anbefalte innlegg

Gjest that nickname is reserved by another user

og man blir tiltalt for drap. kan man da klare å "fake" seg til at man var psykotisk på gjerningsøyeblikket?

Kan man i det hele tatt spille psykotisk? Hadde du klart å overbevise noen fagfolk med din kompetanse på området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest not an actress i guess?

jeg var tvangsinnlagt med depresjon med psykotiske symptomer(har bipolar). Men jeg ville ikke klart fake det i ettertid...Men det er meg da. Er en ærlig sjel. Men jeg var likevel en av de beste da vi hadde revy på skolen. Er noe med den tilstanden du er i da, er såpass overvelmende og rar. Har ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Det er nok ikke utenkelig at det er mulig :-)

you bet det er sannsynlig.

men kanskje det er like greit at trikkedrapsmannen greide å lure psykiaterne om at han var psykotisk. Kanskje han blir sperret inne resten av livet.

Psykiatere har altfor stor tiltro til seg selv og sine egne evner. De har en evne til å tro alle sine pasienter .Når det er snakk om å snike seg unna strafferettslig ansvar bør man ha en sunn skepsis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest that nickname is reserved by another user

Det er nok ikke utenkelig at det er mulig :-)

Tenk deg at du hadde spilt så godt at du hadde lurt dem til å tro at du var psykotisk og når du forsøkte å oppklare hele greia så hadde de ikke trodd deg. Det ville du vel ikke tatt sjansen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

jeg var tvangsinnlagt med depresjon med psykotiske symptomer(har bipolar). Men jeg ville ikke klart fake det i ettertid...Men det er meg da. Er en ærlig sjel. Men jeg var likevel en av de beste da vi hadde revy på skolen. Er noe med den tilstanden du er i da, er såpass overvelmende og rar. Har ikke ord.

Hva er bipolar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Tenk deg at du hadde spilt så godt at du hadde lurt dem til å tro at du var psykotisk og når du forsøkte å oppklare hele greia så hadde de ikke trodd deg. Det ville du vel ikke tatt sjansen på :)

I et eksperiment lot to psykiatere seg innlegge ved et psykiatrisk sykehus, henvist under diagnosen paranoid schizofreni. Ingen ved avdelingen hvor de var innlagt visste om eksperimentet. Psykiaterne skulle under innleggelsen bare være seg selv, og på ingen måte spille syke. Legene som "behandlet" dem fant imidlertid stadige symptomer på schizofreni og anså dem på ingen måte som friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

I et eksperiment lot to psykiatere seg innlegge ved et psykiatrisk sykehus, henvist under diagnosen paranoid schizofreni. Ingen ved avdelingen hvor de var innlagt visste om eksperimentet. Psykiaterne skulle under innleggelsen bare være seg selv, og på ingen måte spille syke. Legene som "behandlet" dem fant imidlertid stadige symptomer på schizofreni og anså dem på ingen måte som friske.

Utrolig skremmende igrunn..Har du noen link/kilde til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Utrolig skremmende igrunn..Har du noen link/kilde til dette?

Lignende eksperimenter beskrives i linkene under, men jeg mener jeg har lest om to psykiatere som la seg inn frivillig også.

http://psychcentral.com/psypsych/wiki/On_being_sane_in_insane_places

http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1546189

http://web.isp.cz/jcrane/IB/Issues_in_diagnosis_classification.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...