Gå til innhold

Annerledes bryllup...


Gjest Lundby

Anbefalte innlegg

Gjest Lundby

Vi har planer på å gifte oss i løpet av et par års tid. Vi er kanskje litt "annerledes", men ønsker ikke å ha et tradisjonellt bryllup i kirken med 70 gjester eller så... Så, vi lurer på om vi kanskje skal ta med nærmeste familie, med søsken, respektive og deres barn. Hver sin beste venn og deres respektive. Hvis vi regner med oss blir vi da 23 personer. Vi tenkte da at det kan være koselig å dra sammen til en storby, f.eks. Paris eller London.

Jeg er helt sikker på at noen av våre venner og slektinger blir veldig lei seg fordi vi har vært i deres bryllup, og nå byr vi ikke de i vårt... Men, vi har virkelig ikke lyst å ha et stort tradisjonelt bryllup....

Er det noen av dere som har erfaringer med dette. Negative og positive takk! Hva bør vi eventuelt tenke på, og hvordan skal vi forklare for "de andre" at vi gjør det valget?

Takksom for svar fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Jeg synes at enhver må få velge den rammen rundt bryllupet som føles fin og riktig for dem.

Jeg kjenner flere som har reist bort for å gifte seg (og som regel bare tatt med foreldre, søsken og forlovere).

De fleste har imidlertid hatt en uformell vennefest etter at de har kommet hjem igjen; feks en grillfest i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har råd til å spandere utenlandstur, reise og hotell på 23 mennesker, så høres det kjempefint ut.

Hvis gjestene blir bedt om å betale reisen selv, synes jeg det er veldig upassende. Uansett om det er foreldre eller nære venner. Spiller heller ingen rolle om dere sier at det kan være bryllupsgave, for folk føler de må gi uansett.

Men jeg regner med at du har tenkt å betale turen, og da høres det veldig morsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lundby

Jeg synes at enhver må få velge den rammen rundt bryllupet som føles fin og riktig for dem.

Jeg kjenner flere som har reist bort for å gifte seg (og som regel bare tatt med foreldre, søsken og forlovere).

De fleste har imidlertid hatt en uformell vennefest etter at de har kommet hjem igjen; feks en grillfest i hagen.

Vi betaler reisen til alle. Vi har også tenkt å ha en enkel fest etterpå. Men, vi har mange venner også i Sverige och noen i Tyskland. Bør vi fortelle dem at festen er en "bryllupsfest" eller er det lurt å la det være en overraskelse å fortelel det på festen...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at enhver må få velge den rammen rundt bryllupet som føles fin og riktig for dem.

Jeg kjenner flere som har reist bort for å gifte seg (og som regel bare tatt med foreldre, søsken og forlovere).

De fleste har imidlertid hatt en uformell vennefest etter at de har kommet hjem igjen; feks en grillfest i hagen.

Jeg vet om et par som giftet seg i Spania, inviterte familie og venner og nesten 60 gjester takket ja. De aller fleste kombinerte bryllupet med en ukes ferie. Det ble jo et dyrt bryllup for gjestene, ikke alle har anledning til slikt. Vellykket var det og det ble lagt opp til flere felles utflukter og måltider i et par dager etter bryllupet før brudeparet dro videre på sin bryllupsreise. I følge gjestene var det et veldig minnerikt bryllup. På innbydelsene sto det ønskeliste: At dere kommer!

Dette blir jo noe lignende det dere kan tenke dere, blir sikkert like fint uten så mange gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler reisen til alle. Vi har også tenkt å ha en enkel fest etterpå. Men, vi har mange venner også i Sverige och noen i Tyskland. Bør vi fortelle dem at festen er en "bryllupsfest" eller er det lurt å la det være en overraskelse å fortelel det på festen...???

Det er raust gjort, å betale for alle. Må jo være veldig hyggelig for den nærmeste familie og venneparene som får være med.

De jeg skrev om måtte betale selv og nesten rart at SÅ mange som nesten 60 hadde anledning.

Man er jo forskjellige, noen liker store selskaper og andre mindre. Viktig å gjøre det man har lyst til. Det viktigste er at dere får en minnerik dag, og det er jo også veldig hyggelig med en fest når dere kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 11 år siden nå.......

Vi betaler reisen til alle. Vi har også tenkt å ha en enkel fest etterpå. Men, vi har mange venner også i Sverige och noen i Tyskland. Bør vi fortelle dem at festen er en "bryllupsfest" eller er det lurt å la det være en overraskelse å fortelel det på festen...???

Høres helt knall ut!!! Ikke fortell noe. Ta et stort fellesbilde, og når dere kommer hjem, bruker dere det som takkekort og takker for at alle var med på bryllupsreisen.... Da hadde de blitt overrasket da.... Men de fleste ville vel gjerne likt å vite at de var med i et bryllup- det er nå stas da.

Høres ut som en fantastisk idé. Synd det er så lenge siden jeg giftet meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...