Gå til innhold

Cipralex igjen-- tretthet


inkink

Anbefalte innlegg

Hei, er helt utslitt av tretthet/slapphet etter påbegynt cipralex behandling.

Er trettest fra jeg våkner om morgenen til langt utover ettermiddagen.. kvikner litt om kvelden???mot normalt. Og det er ikke en tretthet jeg kan sove av meg...bare en ekkel tretthet.

Kan denne kvikningen om kvelden skyldes at mesteparten av cipralexen er gått ut av blodet?

Leser om tretthet som bivirkning, men de bivirkninger som står i fellekatalogen, er de vedvarende eller vil det etter sannsynligvis gi seg etterhvert??

Har fortsatt hangover om morgenen også! og depresjon som også blir lettere om kvelden. Har ikke vært deprimert på dette viset før oppstart.

Venter som sagt på svar på serumsprøve, og vil ikke prøve å øke før jeg vet svaret. Fikk innmari hjertebank da jeg økte til 10 mg et par dager for en stund siden.

Var forresten ikke så trett i begynnelsen av behandlingen, men hadde da mange andre bivirkninger. Endel av dem har gitt seg!

Men har fortsatt hangover, og altså økende trøtthet/slapphet???

Synes det er merkelig, da jeg hadde håpet på å få økt energi, men kanskje dosen er for lav??

Bruker ca 8mg om kvelden.

Håper på svar, da dette er et slit.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke litt vår-allergi da? Hvis du reagerer på noe slags pollen, gress eller lignende, kan du vel bli veldig slapp?

Bare kom til å tenke på det, for søstra mi har hangla en stund og fikk påvist allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melancholy

Du har ikke litt vår-allergi da? Hvis du reagerer på noe slags pollen, gress eller lignende, kan du vel bli veldig slapp?

Bare kom til å tenke på det, for søstra mi har hangla en stund og fikk påvist allergi.

Høres ut som en veldig lav dose. Jeg var helt oppe i 30 mg uten bivirkninger eller virkning. Kanskje jeg fikk sukkerpiller? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke litt vår-allergi da? Hvis du reagerer på noe slags pollen, gress eller lignende, kan du vel bli veldig slapp?

Bare kom til å tenke på det, for søstra mi har hangla en stund og fikk påvist allergi.

Har aldri vært allergisk, men energiløsheten og trettheten som følger allergi, ligner på min. Men er hverken tett i nese eller har rennede øyne!!

Men kanskje jeg burde få det sjekket det også, har sjekket mye i løpet av de siste årene, men aldri allergi. En venninne av meg som sliter nå i pollentida, nevnte det også for meg!

Kan man ha det uten andre symptomer enn tretthet/energiløshet altså??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært allergisk, men energiløsheten og trettheten som følger allergi, ligner på min. Men er hverken tett i nese eller har rennede øyne!!

Men kanskje jeg burde få det sjekket det også, har sjekket mye i løpet av de siste årene, men aldri allergi. En venninne av meg som sliter nå i pollentida, nevnte det også for meg!

Kan man ha det uten andre symptomer enn tretthet/energiløshet altså??

mvh

Jeg er ikke sikker på om du kan være allergisk og bare ha trøtthet som symptom. Søstern min merket ikke særlig på øynene, men hun nøs mye og nesa rant, også var det den forferdelige slappheta da :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig lav dose. Jeg var helt oppe i 30 mg uten bivirkninger eller virkning. Kanskje jeg fikk sukkerpiller? ;-)

En ting som i allefall er sikkert: det er ikke sukkerpiller jeg får:0))

-hadde aldri trodd i verden at noen smuler av noe kunne virke så voldsomt... tenker spesielt på oppstart, men også oppgradering av dose som har foregått på "smulebasis"....

så vi er forskjellige!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke sikker på om du kan være allergisk og bare ha trøtthet som symptom. Søstern min merket ikke særlig på øynene, men hun nøs mye og nesa rant, også var det den forferdelige slappheta da :-/

Ja, jeg tror den måvære med:0)) nesa mener jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om du kan være allergisk og bare ha trøtthet som symptom. Søstern min merket ikke særlig på øynene, men hun nøs mye og nesa rant, også var det den forferdelige slappheta da :-/

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Var forresten i bedre form i forrige uke. Forverret seg veldig på fredag, og da har jeg stått på samme dose i nesten 3 uker. Så det er merkelig.

Er noen ganger helt skjelven av armhet, ved å putte inn og ut av oppvaskmaskinen!!!

Så står jeg liksom i stampe med henhold til økning/minsking før jeg vet svaret på serumsprøva, som tydligvis tar lang tid, da det er sendt til et annet laboratorie.

Men for å være ærlig, så følte jeg meg mye bedre i de 14 dagene jeg brukte 5 mg. Men det var ille å komme opp på den dosen, men da så jeg liksom et lyspunkt. Kanskje fordi de verste bivirkningen var over???

Aner ikke... men jeg føler at jeg må fortsette nå som jeg er i gang.

Hadde en mnd med h. før jeg begynte på dem, og det glemmer jeg ikke så lett. Så tør ikke slutte.

Men har i det siste følt som om formen jeg følte og håpet var i stigning, nå daler nedover igjen...

så jeg er frustrert...

--- mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless

Hei

Jeg hadde det akkurat som deg da jeg begynte med Cipramil, det er jo et annet AD da men...

Fryktelig trøtt hele dagen, kvalm og gjespet hele dagen.

Det gikk over etter ca en måned med meg, men ekkelt mens det varte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melancholy

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Var forresten i bedre form i forrige uke. Forverret seg veldig på fredag, og da har jeg stått på samme dose i nesten 3 uker. Så det er merkelig.

Er noen ganger helt skjelven av armhet, ved å putte inn og ut av oppvaskmaskinen!!!

Så står jeg liksom i stampe med henhold til økning/minsking før jeg vet svaret på serumsprøva, som tydligvis tar lang tid, da det er sendt til et annet laboratorie.

Men for å være ærlig, så følte jeg meg mye bedre i de 14 dagene jeg brukte 5 mg. Men det var ille å komme opp på den dosen, men da så jeg liksom et lyspunkt. Kanskje fordi de verste bivirkningen var over???

Aner ikke... men jeg føler at jeg må fortsette nå som jeg er i gang.

Hadde en mnd med h. før jeg begynte på dem, og det glemmer jeg ikke så lett. Så tør ikke slutte.

Men har i det siste følt som om formen jeg følte og håpet var i stigning, nå daler nedover igjen...

så jeg er frustrert...

--- mvh

Hvorfor tar det så lang tid med serumprøven? Da jeg tok disse prøvene på Cipralex var de klare to dager etter innlevering på legekontoret. (De ble sendt fra Drammen til Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde det akkurat som deg da jeg begynte med Cipramil, det er jo et annet AD da men...

Fryktelig trøtt hele dagen, kvalm og gjespet hele dagen.

Det gikk over etter ca en måned med meg, men ekkelt mens det varte.

Takk for svar Nickless.... Håper det blir bedre for meg og...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar det så lang tid med serumprøven? Da jeg tok disse prøvene på Cipralex var de klare to dager etter innlevering på legekontoret. (De ble sendt fra Drammen til Oslo)

Aner ikke hvorfor, men legen antok 3-4 uker????, vet ikke hvor mye greie på det han hadde...men... jeg får ringe å sjekke med jevne mellomrom. Ringte i dag etter en og en halv uke, og da var det ikke kommet svar...

Hva slags svar får man??

Ble nemlig ikke skrevet noe om hva slags dose jeg gikk på da den ble sendt inn, så da må den muligens innom legen igjen, og regnes ut, før jeg får beskjed???

Eller indikerer den at jeg som bruker ca 8 eksempelvis har et serumsnivå lik 15 eller 5???

Ble et rotete spørsmål. håper du skjønte hva jeg mener...

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig lav dose. Jeg var helt oppe i 30 mg uten bivirkninger eller virkning. Kanskje jeg fikk sukkerpiller? ;-)

Jfr svaret under, så har iallfal jeg fått kraftige saker!! så kanskje jeg du skulle prøvd noen av mine:0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melancholy

Aner ikke hvorfor, men legen antok 3-4 uker????, vet ikke hvor mye greie på det han hadde...men... jeg får ringe å sjekke med jevne mellomrom. Ringte i dag etter en og en halv uke, og da var det ikke kommet svar...

Hva slags svar får man??

Ble nemlig ikke skrevet noe om hva slags dose jeg gikk på da den ble sendt inn, så da må den muligens innom legen igjen, og regnes ut, før jeg får beskjed???

Eller indikerer den at jeg som bruker ca 8 eksempelvis har et serumsnivå lik 15 eller 5???

Ble et rotete spørsmål. håper du skjønte hva jeg mener...

MVH

En slik blodprøve skal tas ca. 24 timer etter siste dose er inntatt og man skal ikke ta dagens dose før etter den er tatt.

Min lege skulle justere meg innenfor et referanseområde på mint 29 i serumkonsentrasjon mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melancholy

Jfr svaret under, så har iallfal jeg fått kraftige saker!! så kanskje jeg du skulle prøvd noen av mine:0))

He he. Jeg tror jeg holder meg til de pillene jeg bruker nå som synes å virke. :-)

Alle som ikke har fått virkning på annet bør prøve Nardil, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Jeg tror jeg holder meg til de pillene jeg bruker nå som synes å virke. :-)

Alle som ikke har fått virkning på annet bør prøve Nardil, ja.

Hjelp! det med 24 timer har ingen fortalt meg. Tok den kankje 10-11 timer etter siste intatte dose...

Hva er Nardil?... Et Ad?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melancholy

Hjelp! det med 24 timer har ingen fortalt meg. Tok den kankje 10-11 timer etter siste intatte dose...

Hva er Nardil?... Et Ad?

mvh

Høres nå ikke så veldig seriøse ut disse legene dine. Jeg måtte ta ny test da jeg hadde gått for langt over tiden på en av mine målinger.

Nardil er et uregistrert AD som må søkes på registreringsfritak. En MAO-hemmer. Brukes gjerne der andre AD ikke har hatt en virkning. Koster meg flesk. 659 kroner for 20 dager, men jeg får den på blå resept i løpet av mai måned (tar to måneder å søke). Må også søkes til legemiddelverket. Jeg tror den skal virke bra mot blant annet tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...