Gå til innhold

Noen som har peiling på dvergschnauzer?


skorpionfisken

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

Vi har kommet så langt at vi ønsker å skaffe oss hund. Nå er problemet å finne en rase vi kan gå for.

Jeg har tenkt på Norsk lundehund en stund, etter at vi fant ut at en labrador ble for stor for bilen og campingvogna.

Men så traff jeg en dvergschnauzer denne helgen. En skjønn liten tispe med et herlig gemytt. Jeg falt pladask for å si det sånn.

Men jeg er så usikker på dette pelsstellet. Man napper pelsen. Hvordan foregår det? Er det vanskelig og tidkrevende? Hvordan er det for hunden? Skal skjegg, pannelugg og labber trimmes med saks?

Jeg skal ha henne som familiehund, kosehund, turkamerat og drive lydighetstrening med henne.

Tror dere oppdretteren blir sur om jeg ikke vil drive det langt innenfor utstilling? Kun såpass at jeg for hennes del kanskje kan ha et hvalpekull med tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er mye pes med hunder, og de røyter og sikler og bjeffer i et sett. gå heller til anskaffelse av et hamster, men husk at den må være i buret sitt når du støvsuger og at det ikke er lurt å leke med den på terrassen i 4.etage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren blir sikkert ikke sur fordi du ikke vil stille ut hunden.

Jeg vet ikke hvordan du napper en hund, men hvis du vil ha en annen anbefaling på en god familiehund, så anbefaler jeg Soft-coated Weathan Terrier (har en selv). Den er omtrent like stor som en dvergschnauzer og skal klippes (røyter ikke). Den er også veldig barnevennlig og har et mildt temperament til terrier å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

det er mye pes med hunder, og de røyter og sikler og bjeffer i et sett. gå heller til anskaffelse av et hamster, men husk at den må være i buret sitt når du støvsuger og at det ikke er lurt å leke med den på terrassen i 4.etage.

Jeg HAR hamster.

Blir ikke det samme å gå tur med, og trene lydighet med en hamster. Ikke klarer beistet å ligge i ro på fanget for å kose heller.

Dvergschnauzeren røyter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den sorte dame

Jeg HAR hamster.

Blir ikke det samme å gå tur med, og trene lydighet med en hamster. Ikke klarer beistet å ligge i ro på fanget for å kose heller.

Dvergschnauzeren røyter ikke.

Hei!

Vi har en herlig mellom schnauzer på 7 mnd. Og han er bare sååå snill! Har begynt på dressur i regi av Schnauzer klubben nå og det er bare kjempe positivt! Det er en flott klubb å være medlem i...

Jeg kan ikke dette med trimming av pelsen, har ikke kommet dit hen med tassen vår enda, pelsen har ikke sittet løst nok, men nå tror jeg det er tid:o) Vi går da til ei dame som driver med trimming og hun tar 500,- for det, dette skal gjøres ca 2 ganger i året så det er ikke snakk om noen blodpris! Ellers så har Schnauzer klubben kurs i dette med pelsstell!

Og det er IKKE vondt for hunden!

Schnauzere røyter ikke!

Kjøp deg ei litta schnauz du, det kommer du ikke til å angre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skorpionfisken

Oppdretteren blir sikkert ikke sur fordi du ikke vil stille ut hunden.

Jeg vet ikke hvordan du napper en hund, men hvis du vil ha en annen anbefaling på en god familiehund, så anbefaler jeg Soft-coated Weathan Terrier (har en selv). Den er omtrent like stor som en dvergschnauzer og skal klippes (røyter ikke). Den er også veldig barnevennlig og har et mildt temperament til terrier å være.

Den er for stor for oss, de har en i nabolaget, herlig hund, men for stor etter vår mening. Vi bor i en rekkehusleilighet med liten hage foran, ønsker å ha plass til litt mer enn et hundebur i bagasjerommet på bilen, samt at den ikke skal overta plassen i campingvogna.

Den er på størrelse med en schnauzer. Dvergschnauzeren er betraktelig mindre enn det.

Det er litt av grunnen til at vi helst ikke vil ha en blandingshund, selv om mora er liten, vet man som oftest ikke hvem faren er, og da risikerer man at hunden blir større enn man trodde. Dessuten er det skjelden at småhunder får blandingshvalper, de blir bedre passet på enn de store hundene, og havner skjeldnere i uløkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...