Gjest Er som regel frisk og rask Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har vondt i halsen og føler meg slapp og uvel. har også hatt et trykk i øret, kjennes nesten ut som om det er vann inni der. Hvis det er ørebetennelse på gang vil det bare bli verre da? Kan det gå over av seg selv , eller må jeg ha pencilin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvis det er en ørebetennelse på gang, er det lurt å bruke nesedråper for å stoppe betennelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Høres ikke ut som ørebetennelse, kan muligens være det jeg har slitt med i snart 6 måneder, at ventilasjonskanalen mellom ørene og resten av nese/halssystemet har tettet seg. For å sjekke om det er tilfelle - hold for nesa og "press" - for å utjevne trykket. Er det vanskelig å få begge ørene til å poppe, er det antagelig tett - og du har da en del væske i ørene. Om å gjøre å få åpnet kanalen igjen da, før det blir så mye væske at trykket fører til at det går hull på trommehinna. Ikke det at det er så veldig farlig - men det gjør noe så innihelvetes vondt, det der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er som regel frisk og rask Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Høres ikke ut som ørebetennelse, kan muligens være det jeg har slitt med i snart 6 måneder, at ventilasjonskanalen mellom ørene og resten av nese/halssystemet har tettet seg. For å sjekke om det er tilfelle - hold for nesa og "press" - for å utjevne trykket. Er det vanskelig å få begge ørene til å poppe, er det antagelig tett - og du har da en del væske i ørene. Om å gjøre å få åpnet kanalen igjen da, før det blir så mye væske at trykket fører til at det går hull på trommehinna. Ikke det at det er så veldig farlig - men det gjør noe så innihelvetes vondt, det der... jeg var i svømmehallen på Søndag, er det mulig at jeg kan ha fått vann i øret som har blitt liggende uten å få det ut?. kjente dette trykket i øret i går også eller er det en usannsynlig teori? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er som regel frisk og rask Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Høres ikke ut som ørebetennelse, kan muligens være det jeg har slitt med i snart 6 måneder, at ventilasjonskanalen mellom ørene og resten av nese/halssystemet har tettet seg. For å sjekke om det er tilfelle - hold for nesa og "press" - for å utjevne trykket. Er det vanskelig å få begge ørene til å poppe, er det antagelig tett - og du har da en del væske i ørene. Om å gjøre å få åpnet kanalen igjen da, før det blir så mye væske at trykket fører til at det går hull på trommehinna. Ikke det at det er så veldig farlig - men det gjør noe så innihelvetes vondt, det der... Hvordan får jeg i såfall åpnet kanalen? det føles som om noe er i ferd med å renne ut av øret, men det kommer ingenting. I går føltes det som om jeg hadde en dott i øret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 jeg var i svømmehallen på Søndag, er det mulig at jeg kan ha fått vann i øret som har blitt liggende uten å få det ut?. kjente dette trykket i øret i går også eller er det en usannsynlig teori? Tror egentlig ikke det skal være et problem - og i så fall burde det vært slik i begge ørene vel...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvordan får jeg i såfall åpnet kanalen? det føles som om noe er i ferd med å renne ut av øret, men det kommer ingenting. I går føltes det som om jeg hadde en dott i øret. Om du ikke får pop i begge ørene etter "holde for nesen" metoden, kan du gjøre følgende: Finn nesespray, dusj godt i begge neseborene (2-3 dusjer - ikke snufs sprayen hardt inn), legg deg ned i om,lag 3 minutter, snyt/snufs vekk snørra - og forsøk å utjevne trykket igjen. Prøv gjerne flere ganger - ble fortalt at når det er tett i de kanalene, vil hvert forsøk på å utjevne trykket føre til at litt mer av denne kanalen ble blokket opp igjen. Ellers: Kjennes det ut som om det skal renne væske ut, har jeg følt det behagelig å legge meg med øret ned i en pute - har hendt at det har kommet ut litt væske da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hvordan får jeg i såfall åpnet kanalen? det føles som om noe er i ferd med å renne ut av øret, men det kommer ingenting. I går føltes det som om jeg hadde en dott i øret. Tror du har/hadde ørebetennelse ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.