Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 1,5 uker siden fikk jeg plutselig krampe aktige smerter i mage og også smerter i rygg. Dro ned til legevakten, der det ble tatt masse blodprøver og urinprøver. Samt undersøkte legen magen min ved å trykke på forskjellige punkter. Han trodde at jeg muligens hadde gallestein og sendte meg derfor til ultralyd, men den undersøkelsen har ikke vist noe. I går så fikk jeg plutselig smerter igjen, men denne gangen kun i ryggen. Dro ned til legen og fikk nok en gang tatt en urinprøve. Det gjore ikke vondt når han trykket meg på ryggen, men det gjorde derimot vondt når han trykket på magen. Men denne gangen så gjorde det ikke vondt i det hele tatt rett under høyre ribbein sånn som det hadde gjprt sist. På det sa han bare at han ikke helt forstod, hva smerten i magen kom av. Fikk utskrevet bare noe smertestillende med beskjed om å komme tilbake om en uke, hvis tingene ikke forbedret seg. Har fortsatt smerter i rygg og er merkbart slappere og trøtt. Pga det har jeg problemer med å konsentrere meg. Har også lagt merke til at avføringen er noe lysere og mer seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182489-rygg-og-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres ut som både urinprøve, ultralyd og blodprøver har vært normale. Muligens kan plagene dine skyldes en mage-tarm-infeksjon - dette synes ikke nødvendigvis på de nevnte prøver. Dette kan gi knip-smerter og alle typer avføringsendring. Prøv en periode å drikk 1 glass Biola-melk morgen og kveld; det hjelper på å normalisere tarmfloraen. Dersom plagene ikke går over bør du kotakte lege påny; irritasjonstilstander i lever- og galleveier må utelukkes. Da bør legen også undersøke ryggen din; enkelte typer ryggskader kan gi strålende smerter mot magen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182489-rygg-og-magesmerter/#findComment-1240565
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...