Gjest togli Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Når barna har lagt seg lørdag kveld spiser vi to voksne middag alene. Koselig:-) Problemet er at vi er ganske så fantasiløse hva middager angår. Vi skulle gjerne hatt tips til kosemiddager som passer en lørdag kveld! Mannen min er så sær at han ikke liker fisk :-( Middager med rødt kjøtt i skal vi nok klare å få til, men vi ønsker oppskrifter på middager uten rødt kjøtt. Vegetar, kylling etc. Noen som kan hjelpe oss? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kylling og pommfri Og det meste man lager med kjøttdeig kan man også lage med kyllingkjøttdeig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kylling og pommfri Og det meste man lager med kjøttdeig kan man også lage med kyllingkjøttdeig. Kyllingkjøttdeig har jeg aldri brukt før, så det var en god ide! Er det godt til taco f.eks.? Andre bruksområder og evt tilbehør mottas med takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kyllingkjøttdeig har jeg aldri brukt før, så det var en god ide! Er det godt til taco f.eks.? Andre bruksområder og evt tilbehør mottas med takk :-) Jeg har bare brukt kyllingkjøttdeig med massevis av krydder og en putt fløte, og ris ved siden. Men damen i butikken sa den kunne byttes ut med kjøttdeig i alle sammenhenger. Tror det ville blitt spennende i taco. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg har bare brukt kyllingkjøttdeig med massevis av krydder og en putt fløte, og ris ved siden. Men damen i butikken sa den kunne byttes ut med kjøttdeig i alle sammenhenger. Tror det ville blitt spennende i taco. Takk for inspirasjonen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Takk for inspirasjonen :-) Men jeg vet ikke engang hvor lenge poteter skal koke, så det er godt det er NOE om mat jeg kan da. Takk for dolerne som kan hjelpe i en akutt middagssituasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Men jeg vet ikke engang hvor lenge poteter skal koke, så det er godt det er NOE om mat jeg kan da. Takk for dolerne som kan hjelpe i en akutt middagssituasjon. Jeg kan faktisk å koke poteter *imponert over meg selv* Ja, livet ville nok blitt fattig uten DOL ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 En av favorittene her i huset er ostesuffle.. Det er knallgodt! Hvis du ikke kan, kan jeg gi deg oppskrift.. Til den serverer jeg loff og øl, samt lagunasfavorittsalat. Den er sånn: -to typer salat, gjerne ruccola + hjertesalat, eller noe likt i smak -gressløk -frisk bladpersille -selleri -sort oliven -alfaspirer (mengder! like mye som av salaten!) -syktet hvitløk(gjerne den chillimarinerte fra ICA) -fetaost. Ha på: sitron, olje, sort pepper og en skje pesto! Hvis du synes fetaost blir overkill til ostesuffle dropper du det. Jeg synes det er digg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kyllingkjøttdeig har jeg aldri brukt før, så det var en god ide! Er det godt til taco f.eks.? Andre bruksområder og evt tilbehør mottas med takk :-) Jeg syns det er kjempegodt med kyllingkjøttdeig til taco og pizza. Syns faktisk det er bedre enn vanlig kjøttdeig =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kyllingfileter skjæres i tynne skiver horisontalt, slik at de blir størst mulig. Tres på små trespidd, marineres i sataymarinade (fåes kjøpt på pose) og stekes. Kjempegodt! Server med ris og salat, og evt sataysaus til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Wok er nydelig, og så kan du velge selv hva du vil ha i. Vegetar-wok med bare masse deilige grønnsaker, eventuelt supplere med kylling eller svinefilet. Du finner mange gode woksauser i butikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kyllingkjøttdeig har jeg aldri brukt før, så det var en god ide! Er det godt til taco f.eks.? Andre bruksområder og evt tilbehør mottas med takk :-) Et tips for bedre og mer spennende taco er å blande en boks chilibønner i den stekte kjøttdeigen. La det koke sammen en liten stund i pannen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karisma Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Noe som faller veldig godt i smake her i huset er kyllingfilleèr i oste/karrisaus: En løk hakkes og stekes myk og blank, to kyllingfilleer, og en pk bacon stekes i små biter. Bland i en kvart fløte og en pk. tine naturell ost eller philadelphia og la dette koke opp, og smelte. Bland i så mye karri du ønsker, smak underveis. Krydres også med salt og pepper. Kok pasta (jeg bruker mest tagliatelle) og bland i. Det er også godt med brokkoli blandet i, men det er ikke nødvendig. Serveres med hvitløksbaguetter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bb71 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 En av favorittene her i huset er ostesuffle.. Det er knallgodt! Hvis du ikke kan, kan jeg gi deg oppskrift.. Til den serverer jeg loff og øl, samt lagunasfavorittsalat. Den er sånn: -to typer salat, gjerne ruccola + hjertesalat, eller noe likt i smak -gressløk -frisk bladpersille -selleri -sort oliven -alfaspirer (mengder! like mye som av salaten!) -syktet hvitløk(gjerne den chillimarinerte fra ICA) -fetaost. Ha på: sitron, olje, sort pepper og en skje pesto! Hvis du synes fetaost blir overkill til ostesuffle dropper du det. Jeg synes det er digg! Den salaten høres super ut!!! Jeg legger den til favoritter, så skal jeg teste den en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Den salaten høres super ut!!! Jeg legger den til favoritter, så skal jeg teste den en gang. Kult! Jeg har fått mye ros for den.. Enjoy! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Noe som faller veldig godt i smake her i huset er kyllingfilleèr i oste/karrisaus: En løk hakkes og stekes myk og blank, to kyllingfilleer, og en pk bacon stekes i små biter. Bland i en kvart fløte og en pk. tine naturell ost eller philadelphia og la dette koke opp, og smelte. Bland i så mye karri du ønsker, smak underveis. Krydres også med salt og pepper. Kok pasta (jeg bruker mest tagliatelle) og bland i. Det er også godt med brokkoli blandet i, men det er ikke nødvendig. Serveres med hvitløksbaguetter. Oppskriften er nortert:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Wok er nydelig, og så kan du velge selv hva du vil ha i. Vegetar-wok med bare masse deilige grønnsaker, eventuelt supplere med kylling eller svinefilet. Du finner mange gode woksauser i butikken. Vi spiser så mye wok her i huset at det blir for hverdagsmat å regne, men godt er det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kyllingfileter skjæres i tynne skiver horisontalt, slik at de blir størst mulig. Tres på små trespidd, marineres i sataymarinade (fåes kjøpt på pose) og stekes. Kjempegodt! Server med ris og salat, og evt sataysaus til. Nam, det hørtes godt ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 En av favorittene her i huset er ostesuffle.. Det er knallgodt! Hvis du ikke kan, kan jeg gi deg oppskrift.. Til den serverer jeg loff og øl, samt lagunasfavorittsalat. Den er sånn: -to typer salat, gjerne ruccola + hjertesalat, eller noe likt i smak -gressløk -frisk bladpersille -selleri -sort oliven -alfaspirer (mengder! like mye som av salaten!) -syktet hvitløk(gjerne den chillimarinerte fra ICA) -fetaost. Ha på: sitron, olje, sort pepper og en skje pesto! Hvis du synes fetaost blir overkill til ostesuffle dropper du det. Jeg synes det er digg! Tusen takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Et tips for bedre og mer spennende taco er å blande en boks chilibønner i den stekte kjøttdeigen. La det koke sammen en liten stund i pannen. Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.