Gå til innhold

redd mor


mulla1365380852

Anbefalte innlegg

mulla1365380852

Jeg har en sønn på snart 20 år som begynte å eksperimenter med rus da han var ca 15 år. Det eskalerte sommeren han ble 17 og han kom inn til behandling i februar året etter. Da det hadde gått en tid begynte han å vise tydelige tegn på psykiske problemer i form av angst, stemmer i hodde og forvirring. Jeg så dette tydelig fra julen/nyttår 2003/2004, men det tok fortsatt 6 måneder før jeg fikk han inn til oppservasjon på psykiatrisk inst. i juli 2004(han var i hele denne perioden til behandling for rus) Han ble satt på div medikamenter som Imovane for søvn, Largatyl ved angst og seroquel for psykose. På instit, var de flinke og passet på at han tok Largatyl bare ved behov og han klarte seg ofte uten imovane. Da han var ferdig med en 14 ukers oppservasjon fikk han diagnosen psykose++. Han ble overført til Ryen dps og der tok det helt av med medisinering etter min mening. Han fikk også Tryxal for depresjoner, samt at han tok Largatyl og imovane. Han fortsatte også med Seroquel for psykosen. Tryxsal og imovane, samt Largatyl er jo alle tre for angst og søvnproblemer og jeg syntes bare han ble sykere og sykere. Når han tok tryxal og imovane sammen syntes jeg han ble mer urolig og engsteligere enn før han tok disse.

Den siste tiden nå etter påske har han igjen startet med selvskading(skjært armer og ben) samt sunket ned i en psykose og har nå blitt tvangsinnlagt på ny inst. Han er nå blitt satt på Sobril, imovane og vallergan og trolig også Seroquel for psykosen.

Før han kom til Sannerud ble han behandlet av stiftelsens egen psykiater med medisiner som ikke virket. Jeg er nå MEGET bekymret for min sønn og for den Cocktailen han får i seg. Dette kan ikke være forsvarlig. Jeg har hatt medisinlære og jobbet tidligere på psykiatrisk, så jeg får ikke dette til å stemme. Jeg føler at min sønn blir dårligere av all medisineringen istedenfor å bli frisk. Han var en frisk rusmisbruker, men er blitt en meget syk nykter gutt. Det må finnes andre behandlingsmetoder, eller? Jeg føler at han ikke selv klarer og være kritisk til tabletter, men håper at den ene nye gjør ham frisk og psykiaterene deler gladlig ut bare han sier han er redd eller nedfor. Jeg har prøvd å fortelle hm at vi alle dødelige ikke føler oss på topp vær dag. det er en del av livet og svinge litt i humøret.

Mvh

mulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal dreie bekymringen din bort fra medisinene og over på rusmisbruken. Det er nerkotika som gjør sønnen din syk, ikke medisinene.

Både Truxal, Largactil og Seroquel er antipsykotiske medisiner som også demper angst. De er ikke vanedannende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...