Gjest fytti katta Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Katten vår er skikkelig utekatt. Hun holder seg mest rundt på tomta men tar en svingom nå og da. Så for noen uker siden så ble hun ganske så hårløs i skrittet/stompen - moderne pus Nå ser jeg at hun også har mistet litt hår på ene låret,hasen og nedover leggen. Skjønner jo at jeg må få tak i pusen og få tatt henne med til dyrlegen da, men hva kan det være? Hun får vanlig mat, fugtigfor og tørt, spiser mus og fugle og har hele tiden hatt blank pels og klare øyne. Litt redd for skabb eller noe jeg da. Kanskje en hannkatt har vært på henne som har slåss med skabbete rev eller noe? Anyone? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala1365380457 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 det første jeg tenkte på var også skabb..men kommer det ikke frem utslett når pelsen detter av ved skabb da? uansett, ring dyrlegen, kanskje de har noen gode forslag (de er ofte veldig greie å snakke med over telefon ang problemer) lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rallkatt Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kattkreket her og har nøyaktig samme greia!! Så hvis du finner ut hva det er vil jeg gjerne vite! Veterinæren vår tok to tusen for å fortelle oss at han ikke fant noe som helst gæli, og at katta nok er nervøs... Han ser ikke nevneverdig nervøs ut for meg, når han sitter på fuglebrettet og speider utover. Eller kommer og legger seg på armlenet mitt og glor på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fytti katta Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kattkreket her og har nøyaktig samme greia!! Så hvis du finner ut hva det er vil jeg gjerne vite! Veterinæren vår tok to tusen for å fortelle oss at han ikke fant noe som helst gæli, og at katta nok er nervøs... Han ser ikke nevneverdig nervøs ut for meg, når han sitter på fuglebrettet og speider utover. Eller kommer og legger seg på armlenet mitt og glor på meg. Denne her er heller ikke nervøs, tvert imot. Hun har også sett virkelig blank og pen ut i all tid. Unntakene er da hannkattene er på tur, da blir hun noe mere blass og sliten av strabasene. Men jeg trodde ikke at de holdt på så håret falt av liksom Trodde først at diare hadde tatt håret der bak, men nå må det jo være noe annet. Vemmelig hvis det er noen skumle sykdommer da. :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kan være allergi, da gjerne matallergi. Desverre er dette noe de fleste vanlige veterinærer har liten eller ingen greie på, og man må gjerne til en hudspesialist. "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fytti katta Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kan være allergi, da gjerne matallergi. Desverre er dette noe de fleste vanlige veterinærer har liten eller ingen greie på, og man må gjerne til en hudspesialist. "...................................." Hmmm, denne katten har da visseligen fått lik mat i all tid. Dvs.varierer jo mellom slagene på foret da, forandring fryder heter det jo. Tråkig er det lell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hmmm, denne katten har da visseligen fått lik mat i all tid. Dvs.varierer jo mellom slagene på foret da, forandring fryder heter det jo. Tråkig er det lell. Allergi kan utvikles når som helst, på katter som hos mennesker. Jeg har en søster som har en katt som fikk matallergi i en alder av ca. 2 år. Ingen veterinærer hun var hos fant det ut, før hun gikk på katteklinikken på Strømmen, hvor de har en hudspesialist. Når hun la om foret hans ble det straks bra igjen. Det er jo ikke sikkert det er det som er tilfellet her - bare et forslag. "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.