emso Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 jeg møtte en mann som jeg etterhvert hadde sex med helt idiotisk og selfølgelig ubeskyttet sex med, i ettertid har han fortalt meg at han er eksnarkoman 7 år tilbake i tid. det var et meget kort samleie og han hadde ikke utløsning men nå er jeg livredd for at jeg skal ha fått påført hivsmitte, jeghar snakket med mannen om dette og spurt ham direkte om jeg er i risikosone og om han har testet seg for hiv, det sier han ja til og sier at jeg ikke behøver være engstelig, men... hvor stor risiko er det for rift og småblødninger da jeg ikke men han har kronisk hepatitt c fortalte han meg da.. finner opplysninger om dette noe sted, det hører med til historien at det er for tidlig å teste seg og jeg har det heller dårlig om dagen.. kan noen svare meg... jeg har vært en stor idiot og er helt i panikk av dette.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182617-help/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
starfish Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hei. Jeg vet ikke om jeg egentlig kan hjelpe deg med noe som helst, men en venninne av meg stakk seg på en sprøytespiss og dro rett på legevakten. Der fikk hun vaksine (?) mot hepatitt ++. Kanskje du og bør tenke på å ta deg en tur på legevakten? Vet ikke hvilken type hepatitt som er farligst eller som smitter ved seksuell kontakt (eller om det gjelder alle typer hepatitt). Uansett så burde nå han som faktisk er vel vitende om sin egen sykdom ha brukt beskyttelse, evt avstått fra samleie hvis kondom ikke var noe dere hadde. Håper du får legesvar snart! lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182617-help/#findComment-1239688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Overføring av smitte med HIV og hepatitt B er i meget stor grad foregår ved samleie, noe mindre med hepatitt C. Kronisk hepatitt C pasienter kan av og til overføre smitte med samleie, men som sagt ikke så hyppig som HIV og hepatitt B. Om han har fått utløsning eller ikke har egentlig lite å si. Hvor lenge samleien varte har også meget moderat innflytelse. Jeg forstår at din sexpartner som ex(?)narkoman tilhører en klar risikogruppe for disse virus (og i mindre grad enkelte andre). Jeg er ikke helt overbevist at du kan stole 100% på det at han sier at han skal være HIV negativ, selv om det er kanskje mest sannsynlig riktig. Du sier ingenting om hepatitt B, som er egentlig en meget kjedelig infeksjon. Er det mulig å be han om å få testet seg nå for disse virus? Jeg skjønner godt at du er engstelig og du har grunn til å være det. Om du ikke får noe testresultater fra ham får du ikke sikkert svar før du har fått tatt prøve fra deg selv, men som du er klar over det tar det tid før disse testene blir positive. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182617-help/#findComment-1249350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emso Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Overføring av smitte med HIV og hepatitt B er i meget stor grad foregår ved samleie, noe mindre med hepatitt C. Kronisk hepatitt C pasienter kan av og til overføre smitte med samleie, men som sagt ikke så hyppig som HIV og hepatitt B. Om han har fått utløsning eller ikke har egentlig lite å si. Hvor lenge samleien varte har også meget moderat innflytelse. Jeg forstår at din sexpartner som ex(?)narkoman tilhører en klar risikogruppe for disse virus (og i mindre grad enkelte andre). Jeg er ikke helt overbevist at du kan stole 100% på det at han sier at han skal være HIV negativ, selv om det er kanskje mest sannsynlig riktig. Du sier ingenting om hepatitt B, som er egentlig en meget kjedelig infeksjon. Er det mulig å be han om å få testet seg nå for disse virus? Jeg skjønner godt at du er engstelig og du har grunn til å være det. Om du ikke får noe testresultater fra ham får du ikke sikkert svar før du har fått tatt prøve fra deg selv, men som du er klar over det tar det tid før disse testene blir positive. takk for svar, nei jeg får nok ikke noen testsvar fra ham, men er det ikke slik at det er straffbart å overføre hivvirus dersom man vet at man har det? og mitt neste spm blir da, har ikke legen hans plikt til å opplyse meg om dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182617-help/#findComment-1250440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.