Pastella Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nå er jeg drittlei maur! Her kryr det av dem! Hva kan jeg gjøre? Noen råd? Vi har satt opp sånne bokser, men de ser ikke ut til å fungere noe spesielt. Nå har jeg begynt å støvsuge dem i stede! Noen forslag på hva jeg kan gjøre, evt kjøpe som fungerer!!!??? Og en annen ting, dette huset har vi leid, kan vi be om reduksjon på pris når det er så ille som det er? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjåførstuen Majorskole Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Putt noen i et glass og gi til huseier. Kanskje det er stokkmaur? http://www.lbf.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=5466 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastella Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Putt noen i et glass og gi til huseier. Kanskje det er stokkmaur? http://www.lbf.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=5466 Takk for svar! Håper de snart forsvinner! Det er jo hele mai igjen... UFF!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjåførstuen Majorskole Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Takk for svar! Håper de snart forsvinner! Det er jo hele mai igjen... UFF!!! Legg merke til poenget: at maurene uansett hva du gjør trekker ut av huset etter et par uker vår og høst, hvis du da har herjet med noen kjerringråd og ser maurene bli borte, så tror du at remediene har virket :-) Sjekk at det ikke er stokkmaur. Stokkmaur liker ikke å tygge på gipsplater, plast, sponplater og leca, men det hender de kommer rekende likevel om våren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastella Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Legg merke til poenget: at maurene uansett hva du gjør trekker ut av huset etter et par uker vår og høst, hvis du da har herjet med noen kjerringråd og ser maurene bli borte, så tror du at remediene har virket :-) Sjekk at det ikke er stokkmaur. Stokkmaur liker ikke å tygge på gipsplater, plast, sponplater og leca, men det hender de kommer rekende likevel om våren. Det er ikke stokkmaur! Den er svart sånn som det var skrevet om i den artikkelen! Den er bare utaffetlig plagsom!!!! Har bare støsugd dem i dag så det er nok ikke noe kjærringråd!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vi har vært plaget med maur - prøvde diverse midler som vi fikk kjøpt, og de hjalp en liten stund - også dukket maurene opp et annet sted... På badet, ut av stikkontakter, på kjøkkenbenken - you name it... Vi fikk til slutt VELDIG nok i jula for halvannet år siden, da mauren gikk rundt juletreet inne sammen med oss, omtrent... Vi endte opp med å ringe skadedyrsfirma, vi... Koster litt, men gjett om det var verdt det, etter å ha hatt maur inne i et halvt år! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjåførstuen Majorskole Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det er ikke stokkmaur! Den er svart sånn som det var skrevet om i den artikkelen! Den er bare utaffetlig plagsom!!!! Har bare støsugd dem i dag så det er nok ikke noe kjærringråd!!! Så-så. Sett deg ned og se på dem, det er et naturens under at et slikt lite kryp kan romstere så fært. De krabber ofte ut av støvsugeren igjen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastella Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Vi har vært plaget med maur - prøvde diverse midler som vi fikk kjøpt, og de hjalp en liten stund - også dukket maurene opp et annet sted... På badet, ut av stikkontakter, på kjøkkenbenken - you name it... Vi fikk til slutt VELDIG nok i jula for halvannet år siden, da mauren gikk rundt juletreet inne sammen med oss, omtrent... Vi endte opp med å ringe skadedyrsfirma, vi... Koster litt, men gjett om det var verdt det, etter å ha hatt maur inne i et halvt år! Da er det en annen type maur enn den vi har inne her! Den er nok her bare nå på våren og på høsten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Da er det en annen type maur enn den vi har inne her! Den er nok her bare nå på våren og på høsten! Det var det vi også trodde - men fordi de var så mye inne her, så trodde mauren at det var "sommer" året rundt... Dette var vanlige, små sorte "sukkermaur" eller skogsmaur... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastella Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Så-så. Sett deg ned og se på dem, det er et naturens under at et slikt lite kryp kan romstere så fært. De krabber ofte ut av støvsugeren igjen. :-) Ja de gjør vel det! UFF. Ikke moro å dele seng med de, for de biter når jeg legger meg på dem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastella Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Det var det vi også trodde - men fordi de var så mye inne her, så trodde mauren at det var "sommer" året rundt... Dette var vanlige, små sorte "sukkermaur" eller skogsmaur... hmm okey, må følge med da! Får se åssen de ter seg etterhvert. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Første bud er å nivaske alt av matskap og der dere har søpla. Sjekk at dere ikke har overnattingsgjester i sukkeret. Så vet jeg ikke mer. Maurmiddel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickless Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vi har hatt en hær av maur kravlende over hele leiligheten siden januar, jeg holdt på å klikke til slutt. Syns det var utrolig flaut også.... En smart fyr stablet en haug med våt ved inntil husveggen(mur) og da startet moroa. Først lå jeg ut flytende maurkverk, Nippon,. Dette holdt dem vekke i noen uker, så kravlet det igjen, denne gangen også på badet. Så gikk jeg amok med Nippon pulveret, maurkverk, og strødde som en gal overalt. Brydde meg ikke om vi gikk og labbet i det. Da ble det stopp. Har ikke sett en eneste maur siden da, men vi får nå se nå da ;-) Her hos oss kom de inn gjennom gulvlistene og ventiler. Prøv Nippon, tror det kan være bra. Men strø når du er skikkelig forbanna, det har størst effekt, da sparer du nok ikke på kruttet ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.