Gå til innhold

NHD: trenger medikament mot dårlig samvittighet?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

lurer på om du har noe å anbefale. Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke får gjort nok i forhold til studiene. Jeg svikter medlemmene på praksisgruppa ved at jeg ikke har vært like aktiv som dem. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort noe særlig husarbeid hjemme, det ser jo ikke ut her.

jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke tar så mye initiativ overfor vennene mine, er redd for at jeg sliter dem ut med mine problemer. Har dårlig samvittighet for at jeg skriver flere innlegg her enn jeg selv svarer på.

Så har jeg dårlig samvittighet for at jeg bruker så mye tid på å ha dårlig samvittighet.

Så hvilken medisinering anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et forslag

Hm, her tenker jeg litt GAD. Altså generalisert angst. Man bekymrer seg unødig over ting og det fremkaller også dårlig samvittighet.

Da ville jeg foreslått Xanor tror jeg, men det er ikke alle psykiatere som skriver den ut.

Er ikke helt sikker på om innlegget ditt var litt ironisk? I tilfelle har jeg ingen forslag til piller mot ironi ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det finnes ingen medisin mot dårlig samvittighet.

Derimot finnes det medisin mot depresjon dersom dette er årsaken til at du ikke får gjort det du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Hm, her tenker jeg litt GAD. Altså generalisert angst. Man bekymrer seg unødig over ting og det fremkaller også dårlig samvittighet.

Da ville jeg foreslått Xanor tror jeg, men det er ikke alle psykiatere som skriver den ut.

Er ikke helt sikker på om innlegget ditt var litt ironisk? I tilfelle har jeg ingen forslag til piller mot ironi ; )

jo da, det var et snev av ironi her. Er ganske så oppgitt for tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...