Gå til innhold

Er min søster syk?


Gjest bekymretlillesøster21

Anbefalte innlegg

Gjest bekymretlillesøster21

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan begynne dette innlegget.

Det gjelder min søster, hun har en skremmende oppførsel.

Senest idag ble jeg og min mor kastet ut av leiligheten hennes grunnet en diskusjon om et skap. (hun hevder hun fikk et skap, foreldrene mine hevder hun lånte det) dem lyver sier hun.

Fra vi var små (hun er 10 år eldre enn meg) har jeg vært hat-objekt nr 1, gjøre narr av hver del av kroppen min.. å psyke meg mest mulig ut! (hun klarte det, jeg sliter fortsatt med despresjoner og angst)

Har også et lite koselig minnet fra jeg var 6 år, hun 16 og lovet meg diverse saker om jeg 'lekte' og 'kjelte' med henne..

Hun skremmer både meg og mine foreldre. Og jeg glemmer ikke det som skjedde for få timer siden.... da jeg måtte se min lille nevø (3 år) vettskremt fordi mamma kastet tante og bestemor ut. Da jeg gikk hørte jeg når jeg gikk forbi det åpne vinduet "mamma neei" åsså hyl. (altså, hun gjorde han ikke noe vondt fysisk. Hun kranglet med vår mor foran han)

Har hun problemer? I så fall, hva kan dette være?

Hun ser ikke selv noe skyld i noenting av det som skjer. Så hun aner nok ikke at hun er gått over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det høres ut for meg som om hun har problemer. Hun burde iallefall gå på kurs for å lære å mestre sinne sitt. Kanskje hun bærer på noen traumatiske opplevelser som hun ikke har delt med noen. For dem som ikke har opplevd det selv trenger dette ikke høres ut som noe traumatisk men kan være det for den som opplever det.

Men det er veldig vanskelig å hjelpe en som ikke vil bli hjulpet.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolla

Hun er i hverfall problematisk. men det er ikke stort du kan gjøre med det. Du kan holde deg mest mulig unna henne, men det er kanskje trist med hensyn til nevø. Ellers kan du jo forsøke å snakke med henne, om hun selv syns hun har det greit elle vanskelig, og forslå noe hjelp (terapi?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...