Knotten Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vi har nettopp kjøpt en tomt vi har festet i et par år. I nabolaget er det en rekke festetomter. Alle vil vel gjerne kjøpe tomta si, og de fleste tror de skal få kjøpt for en slikk og ingenting. Vi er i slekt med grunneieren og kjøpte nå for å være tidlig ute. Vi vil ikke bli en del av et "masseslagsmål" den dagen de fleste krever innløsning av tomtene. Problemet er bare dette: Vi har hatt litt hjelp til å komme frem til en riktig kjøpesum. Vi har brukt megler og advokat og er selv veldig fornøyde med summen - den ligger 60 000 under det vi ble forespeilet da vi kjøpte huset. Allikevel kommer det til å være 100 000 dyrere enn det naboene mener er en reell sum. Her er det duket for konflikt: Kommer salgssummen i avisen så kan jeg sverge på at naboene går i fistel og ser på vårt kjøp som prisdrivende for deres senere innløsning. Vi skulle gjerne sett at summen ikke ble offentliggjort i avisen, slik det gjerne blir ved kjøp og salg av fast eiendom. Kan vi reservere oss fra offentliggjøring? Noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjåførstuen Majorskole Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg trodde det var noe hvem som helst bare kunne bestille fra byskriveren, alle tinglyste papirer som angår eiendommen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Jeg trodde det var noe hvem som helst bare kunne bestille fra byskriveren, alle tinglyste papirer som angår eiendommen? Joda, det er riktig. Men da må man liksom være spesielt interessert fremfor å få det servert over ettermiddagskaffen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjåførstuen Majorskole Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Joda, det er riktig. Men da må man liksom være spesielt interessert fremfor å få det servert over ettermiddagskaffen! Kanskje du kan snakke med lokalavisen om de kan utelate det? Utelate prisen har jeg sett de har gjort hos oss i vaffal når selger har sagt i fra. Dessuten ser det ut som de offentliggjør eiendomssalg bare når de ikke har noe annet å skrive om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.