Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 21 år og studerer i england, men denne uka er jeg på besøk hos kjæresten min i trondheim (jeg kommer fra tønsberg). På lørdag hadde jeg et anfall av migrene, jeg har begynt med det et par ganger i året igjen etter at jeg begynte på p-piller. Før det hadde jeg ikke hatt migrene siden jeg var 15år. Jeg har vært en del svimmel til og fra de siste ukene, men de siste 2 dagene har det vært konstant og jeg er også dårlig på å koordinere, skrive på data er for eksempel vanskelig, og noen ganger hvis jeg f.eks. skal klø meg i øyet kommer hånda altfor fort, den stopper ikke ved riktig avstand sånn som den pleier. Den venstre armen er verst, den er også litt nummen og kald. Det virker som om hjernen reagerer litt saktere enn det den pleier, i går så jeg f.eks. ikke en bil før den var nærmere enn jeg vanligvis ville ha sett den. De symptomene kan være litt sånn som jeg er før jeg får hodepine ved migrene, men nå har det jo vart en stund. Jeg har også vært blodfattig, kan det være det? Det er mange måneder siden jeg har tatt duroferon. Skriver til dere fordi fastlegen min jo ikke er i trondheim og jeg bare skal være her et par dager til, og lurer på hvem jeg skal henvende meg til da... Legevakten? Det er veldig plagsomt. Håper på raskt svar! Tlf.nr mitt er 98629270. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182688-svimmel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg synes du skal kontakte legevektslege i Trondheim for en legesjekk.

Det er rimelig med en nevrologisk sjekk med de plagene du beskriver. Legen bør utelukke at du har hatt en liten hjerneblødning eller annen skade i hodet. Du bør kanskje også utstyres med migrene-medisin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182688-svimmel/#findComment-1240592
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...