Gå til innhold

Hvor mye trenger man til en bytur?

Gjest enda en frustrert frue

Anbefalte innlegg

Taxi en vei, inngangspenger ett sted og øl... Mannen min vil ta med 1200, og jeg synes det er altfor mye!!!! Vi har altså ikke så god råd, og jeg synes det er mye penger på en kveld. Har utsatt kommunale avgifter. Hjelp! Han er sur fordi jeg mener det er for mye og fordi jeg mener han kunne vært hjemme. Han trenger å komme seg ut litt, jeg vet det. Men han må jo ikke hver gang det er noe. Nå tenker jeg først og fremst på pengene. Meninger? Hvor mye er vanlig å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• fei1365380229

5

• Sofline

5

• ShitDiddelyDo

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hvis 1200 er til dere to tilsammen så er det ikke for mye

Det er til ham; jeg er hjemme med barna. Han skal med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss seventy

For dere begge sant? Litt drøyt, kommer jo ann poå hva taxi koster. Men dere skal ikke drikke dere drita ute liksom? Evt vorse et sted først, eller bare ta noen øl ute? Litt mye for to er det synes jeg, særlig om dere har dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest forskjell på kvinner og menn?

Kommer jo an på hva taxi koster, men for oss koster taxi med helge/nattakst 250-300 kroner en vei, og så er det øl her og øl der, og gjerne spandere litt, og så noe mat på veien osv.

Så 1200,- går fort for ham en kveld på byen.

Jeg derimot, vet å beherske meg dersom lommeboka skriker, og kan ha det like gøy på byen for halvparten av det han bruker.

Mulig kjønnene tenker anderledes der...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mye. Det meste jeg har brukt på en bytur er 500 kr men da er ikke taxi medberegnet. Og da synes jeg at jeg har brukt unødvendig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

1200,- er 300,- med taxi hver vei, en inngangsbillett og 5 drinker. Ingen sak for en voksen mann, skulle jeg tro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hvis dere har utsatt diverse regninger fordi dere ikke har penger, er det upassende med den bytyren uansett hvor mye den koster.

Selv mener jeg 1200 kroner er i overkant. Selv de gangene jeg må ta taxi fra Oslo til Asker alene (ca. 500 kroner), bruker jeg ikke 1200 kroner tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi har dårlig råd (noe som aldri skjer, selvsagt :)) - og en av oss MÅ ut - så bruker vi bare det vi MÅ. Kjører selv - for å spare penger til taxi og alkohol.... så bruker vi bare penger til det det evnt. måtte koste å komme inn etc.

Det er lite klokt å utsette regninger for å gå på byen, syns nå jeg da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er det slik å være gift? Finn deg en rik mann istedet, så slipper dere krangle!

det må da være bedre å satse på å bli rik sjøl - så kan man velge mann etter kroppen deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har utsatt diverse regninger fordi dere ikke har penger, er det upassende med den bytyren uansett hvor mye den koster.

Selv mener jeg 1200 kroner er i overkant. Selv de gangene jeg må ta taxi fra Oslo til Asker alene (ca. 500 kroner), bruker jeg ikke 1200 kroner tilsammen.

"Selv de gangene jeg må ta taxi fra Oslo til Asker alene (ca. 500 kroner), bruker jeg ikke 1200 kroner tilsammen."

Du og deg selv bruker ikke 1200 tilsammen? :-)

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Mannen min tar kortet sitt og tar ut det han trenger han, men så er han meget fornuftig og er sjelden ute, hadde han brukt 1200 kroner så hadde han sikkert behov for det.

Nå skal sies at vi har forholdsvis god råd og sløser sjelden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Bodde ikke du i Odalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Er det med jobben så betaler vel jobben :o)

Det spørs jo om det er taxi fram og tilbake, mat ute og diverse drinker. Jeg hadde ikke brukt så mye for å si det sånn. Kanskje han har planer om å spandere på damene på jobben :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Selv de gangene jeg må ta taxi fra Oslo til Asker alene (ca. 500 kroner), bruker jeg ikke 1200 kroner tilsammen."

Du og deg selv bruker ikke 1200 tilsammen? :-)

"................................."

Hehe, jeg har flere personligheter. :)

Men angående penger: Hvis jeg drar ut på den lokale Intermezzo klokken 20:00 en lørdag, sitter der og spiser sushi og drikker så mye øl jeg lyster fram til 24:00, bruker jeg aldri mer enn 500 kroner.

Så drikker man øl i et par-tre timer til, noe som koster max 300 kroner (en øl i halvtimen).

Men det blir noe annet hvis man er kvinnfolk og ikke drikker øl. For drinker er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det med jobben så betaler vel jobben :o)

Det spørs jo om det er taxi fram og tilbake, mat ute og diverse drinker. Jeg hadde ikke brukt så mye for å si det sånn. Kanskje han har planer om å spandere på damene på jobben :o)

Jobben betaler ikke. De ansatte har bestemt at de skal en tur på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...