Gå til innhold

hvilken farger?

Gjest hjelp meg...jeg trenger hjelp

Anbefalte innlegg

hvilken farger skal jeg velge når jeg kjøper klær? Jeg kan ingenting om sånt i det hele tatt. Jente, mørkt brunt hår, grønne øyne, litt lys i huden. Jeg trenger hjelp fra dere profesjonelle. Det virker som om det er mange slike av dere rundt om i gatene. Jeg føler meg som en boms. Det går ut over selvtilliten min...virkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ex-bridget

Kjøp farger du liker, men om du ikke skal fornye hele garderoben, så er det kanskje viktig å finne noen basisplagg i en farge som kan kombineres med mange andre farger.

Selv bruker jeg som regel alltid sort som basisfarge, og absolutt alt går jo til sort, og i tillegg liker jeg sort, så for meg er det midt i blinken.

Men nå som det er sommer, så kan jo en lys farge som hvit eller beige være basisen, og så suppelere med fargerike fine topper, belter, sko osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel kjøpe i de fargene du liker? Hva med sterk rosa, turkis, blått eller gult?

Istedet for sort er brunt en mykere farge å jobbe ut ifra. Og det er pent til brunetter og passer til de fleste farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ofte hudfargen som avgjør hvordan man kler de ulike fargene. Jeg sier ofte, for det finnes unntak. Enkelte kler nesten alt uansett farger:-) Har du en gul/gylden undertone i huden kler du varme farger. Har du rosa undertone kler du de kalde fargene best. Hårfargen har i grunnen lite å si, men både den og fargen på øynene kan du fremheve med å bruke de rette fargene. Har du grønne øyne vil alle fargene som ligger mellom grønn og fiolett på fargesirkelen fremheve fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte hudfargen som avgjør hvordan man kler de ulike fargene. Jeg sier ofte, for det finnes unntak. Enkelte kler nesten alt uansett farger:-) Har du en gul/gylden undertone i huden kler du varme farger. Har du rosa undertone kler du de kalde fargene best. Hårfargen har i grunnen lite å si, men både den og fargen på øynene kan du fremheve med å bruke de rette fargene. Har du grønne øyne vil alle fargene som ligger mellom grønn og fiolett på fargesirkelen fremheve fargen.

tusen takk! Jeg er så lei av ikke å finne noe og jeg føler meg aldri fin i noe heller. Det er skikkelig deprimerende. Det er nesten slik at jeg ikke orker å vise meg blant folk for jeg føler meg helt teit. Det kan høres overflatisk ut, men hvordan du ser ut påvirker humøret veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, men ble fortalt av ei som jobbet med fargeanalyse, at det 'riktige' er omvendt, altså:

Har du gul hudtone, trenger du ikke mer varmt, du skal bruke kalde toner for å balansere. Og vise versa, har du rosa-blå hudtone, trenger du varmt for ikke å bli iskald.

Men så spiller håret inn, veldig mye faktisk. Kalde eller varme toner i håret endrer alt dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...