Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har faatt kronisk infeksjon av bakterien Pseudomonas Aeruginosa da jeg var inlagt paa sykehus.Jeg faar naa tilsendt Tobi Tobramycin fra USA som jeg skal begynne og ta.Mitt sporsmaal er hvilke intervaller skal jeg ta medisinen, 28 dager og 28 fri, eller 14 dager 14 dager fri eller 28 dager og 14 dager fri, har sett paa internett USA 28 dager Systisk Fibrose, og de andre ved bronkiestasier.Er det mulighet for at jeg blir kvitt bakterien.Jeg bor i Brasil og legen min har ikke erfaring med Tobi, for den er ikke her, han sier 28 dager og 28 dager.Jeg har moderat til alvorlig kols, naa som jeg har bakterien maa jeg bruke oksygen 24 timer, 4 liter/min.For brukte jeg ikke oksygen.Jeg har brukt cipro for og redusere bakteriene intil naa.10 dagers kurer.Er det annen medisin i tillegg som kan brukes er jeg taknemlig for orientering om den ogsaa.Bruker astmamedisiner for kolsen.pahansenbr

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182738-kols/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Kols.

Hvor lenge og hvor mye man skal ta av antibakterielle midler er helt avhengig av hva nye undersøkelser på bakterier i ekspectoratet viser.

I din situasjon med KOLS, sansynligvis bronkie-ectasier og Oxygen-behov, bør alt regelmessig styres av en lungespesialist som regelmessig ser og undersøker deg. Selv om jeg i 30-40 år har arbeidet med astmasykdommer først og fremst, tør jeg ikke si noe nærmere om behandlingen i ditt konkrete tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182738-kols/#findComment-1245254
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...