Gå til innhold

kan man stå oppført med "klengenavn" i telefonkatalogen?

Gjest Ti(mari)

Anbefalte innlegg

Gjest Ti(mari)

kjenner en som heter Lisa men som er døpt Elisabeth. i skattelistene så står det Elisabeth, men i telefonkatalogen så står det Lisa. Betyr det at jeg kan velge å la meg oppføre med et kallenavn som fornavn i telefonkatalogen?. Vet at Mia Gundersen egentlig heter Mariann. Men det syntes hun var for teen sing aktig så hun kalte seg Mia. og Kaja Huuse heter egentlig Karianne.

Godtar telefonkatalogen hva som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

En kompis av meg førte opp "cand. gaa på fylla" etter navnet sitt, så jeg tror, ja, en kan skrive hva som helst..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ti(mari)

Du kan kalle deg hva som helst i telefonkatalogen, det sjekkes ikke opp mot folkeregisteret.

ok kanskje jeg skal ta et mellomnavn som siste etternavn? Fint med litt variasjon. Er så dritt lei av at ingen finner meg i telefonkatalogen fordi de ikke aner hvordan de skal stave navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg førte opp "cand. gaa på fylla" etter navnet sitt, så jeg tror, ja, en kan skrive hva som helst..

haha det var et festlig klengenavn.

Visste ikke at man kunne lage seg egne navnetillegg i telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Ja, der står jo

Tor Trygve Ulven

Iromp Adi

og jufuk Isbilen

Jeg kjenner også til en Isbilen.. Og han kjørte pizza til oss før..

Jeg trodde en stund det måtte var trykkfeil, mente det burde stå "Ofok, pizzabilen" på skiltet hans i stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du bruke kallenavn i tlf.katalogen. Det skulle bare mangle. De fleste andre land bruker kallenavn mye mer enn Norge, og det betyr ikke at de er gale for det. Jeg har et kallenavn i mange sammenhenger og ville blitt mektig provosert hvis jeg ikke kunne bestemme meg for å bruke det i tlf.katalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...