Gå til innhold

hjelp til pårørende


miss monroe

Anbefalte innlegg

Hei.Min mann har en manisk depressiv lidelse og når han blir syk må han innlegges på sykehus. Hans oppførsel er både skremmende og fortvilende, og da spesielt for våre 3 barn som nå er så stor at de skjønner hva som skjer.

De har veldig mange spærsmål og jeg prøver så godt jeg kan å svare dem. Det jeg lurer på er om det ikke finns noe kriseteam som kan være til hjelp for barn og gjerne for voksne og. (Jeg var 18 år første gangen jeg opplevde min mann psykotisk, men det fantes ingen hjelp for meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ka få psykologhjelp til barna dine slik at de lettere kan forstå hva som skjer. Det er det uvisse som er skremmende for barn. De har jo så veldig aktiv fantasi, så de kan jo lage mange tanker om hva som foregår. Hør med sykehuset der han blir innlagt eller psykiateren/psykologen hans. De kan skaffe deg en henvisning og hjelpe deg til å finne det du har behov for. Det er en lur ting å få litt profesjonell hjelp til dette. Det er ikke enkelt å være sammen med en som er psykisk syk. Selv har jeg en datter som har fått psykologhjelp pga. mine psykiske lidelser. Jeg tror det hjalp henne litt, og hun kunne spør om det hun lurte på uten å være redd for å gjøre oss lei oss, eller føle at vi ikke klarer å svare på vanskelige, nære spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...