Reg@l Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Når verdo bler dumme, så leita eg fram nåken gode ting; Ein støvete blom i ei veita, ein måse som fyke i ring. --------------------- Ein måne e go’ nå’ han velta på ryggen og slappe av, og føllte drops mens di smelta, ei velstelte, gammadle grav. ---------------------- Og ungar e go’ når di grine, ein hund nå’ du kjeme him, ei kalde pils e vel fine? Og så e eg så glad i rim. ----------------------- Eg lika regnet som sipa nå regnet e mildt og lett, ei nyrensa, snille pipa, og noken som helde meg tett. ------------------------ Har du sitt kossen Drammen lyse på vei fra Oslobesøk? Eg lika pyttar som fryse, og sursild med masse løk. ----------------------- Nå’ jevedl slite og streva seg inn i meg gong på gong så vidt att’ eg våge leva, då laga eg ein toskjen song. ---------------------- D’e hjelp i ein blom og ein måse, ein måne, ei grav og ein hund, og føllte drops i ein påse di trøsta ei lito stund. -Ingvar Moe - 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hmm.. eehh.. Rørende ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 hmm.. eehh.. Rørende ;-) Man får glede seg over det man kan :-) Forfatteren kommer forresten fra stedet der jeg er vokst opp. Morsomt å lese på Etne-dialekt synes nå jeg da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Man får glede seg over det man kan :-) Forfatteren kommer forresten fra stedet der jeg er vokst opp. Morsomt å lese på Etne-dialekt synes nå jeg da. Er du fra etne? Naboen min å er derifra.. =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Man får glede seg over det man kan :-) Forfatteren kommer forresten fra stedet der jeg er vokst opp. Morsomt å lese på Etne-dialekt synes nå jeg da. Hvor er Etne? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Takk!!! Akkurat noe slikt jeg trengte å lese her jeg sitter og strever med selvangivelse, jobbfrister, vond rygg og dårlig samvittighet. Det var et nydelig, lite dikt. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Er du fra etne? Naboen min å er derifra.. =) Mye bra folk fra Etne ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Hvor er Etne? :-) Det ligger i Sunnhordland, 60 km øst for Haugesund 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takk!!! Akkurat noe slikt jeg trengte å lese her jeg sitter og strever med selvangivelse, jobbfrister, vond rygg og dårlig samvittighet. Det var et nydelig, lite dikt. ;o) Kjekt at det kunne glede noen slik det gleder meg. Ha en fin helg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Mye bra folk fra Etne ;-) Nåååå... heheh =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Nåååå... heheh =) Er ikke alle som er like mye å skrive hjem om heller da, men jevnt over er det bra. Og er det ikke bra er det ofte skikkelig ille, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Er ikke alle som er like mye å skrive hjem om heller da, men jevnt over er det bra. Og er det ikke bra er det ofte skikkelig ille, hehe. He he..neida.. er greie folk. Kjenner flere faktisk. Hyggelig alle jeg kjenner vartfall =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kjekt at det kunne glede noen slik det gleder meg. Ha en fin helg :-) Takk det samme! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.