Gå til innhold

Hvilken land?

Anbefalte innlegg

Eyes never lie
Skrevet

Jeg er veldig fan av Norge jeg da. Spesielt i nord. Lofoten og Svalbard er utrolig vakkert.

I det store utland så har jeg reist en del i Afrika, og det er utrolig spesielt. Både naturopplevelser, kulturer, kontraster osv.

Eller så kan ridetur i fjellene i Kazakstan også anbefales - utrolig nydelig natur.

Norge er vakkert:)

Eyes never lie
Skrevet

Det heter vel ikke hvilket heller? Hva blir egentlig den rette setningen der?

Hvem av landene du har vært i var det fineste? Blir kanskje rettere det...? Eller?

Ja kanskje noen ordfeil eller formuleringsfeil kan jeg vel ha, siden jeg ikke er HEIL norsk;) Dere får vel bare tåle meg:P

Eyes never lie
Skrevet

Italia uten tvil.

MILANO here i come;)

Eyes never lie
Skrevet

Jordan

Jordan, virker veldig spennende!

Skrevet

Ja kanskje noen ordfeil eller formuleringsfeil kan jeg vel ha, siden jeg ikke er HEIL norsk;) Dere får vel bare tåle meg:P

Klart vi tåler det. Det er ganske mange norske som også får rettelser har jeg sett.

Skrevet

Hvilket land må da være rett? Å si hvem land, høres helt fjortiss ut for meg.

"Hvem av landene" kan man jo si? Eller blir det "hvilke..." i flertall?

Herregud - jeg er visst helt bortevekk i dag!

Miss seventy
Skrevet

"Hvem av landene" kan man jo si? Eller blir det "hvilke..." i flertall?

Herregud - jeg er visst helt bortevekk i dag!

Altså, i mine ører blir det helt feil å si hvem land.. i flertall sånn er det alltid hvilke jeg bruker. Men jeg er ingen ekspert da.

Skrevet

Colombia :-)

Vi var i Colombia i 4,5 uker da vi hentet datteren vår i 2000, og Colombia er et nydelig land, men fantastisk flotte mennesker. Dessverre er det så herjet av borgerkrig at det ikke anbefales at man drar på ferie dit :-(

Vi skal tilbake dit for å hente en lillebror eller -søster, om forhåpentligvis ikke så lenge. Og jeg gleder meg en hel haug!!

Her er bilder fra Colombia. Jeg håper at det med tid og stunder blir fredelig(ere) der, og gleder meg til ungene blir så store, at vi kan dra på tilbakereise.

http://www.pbase.com/goosekirk/colombia&page=all

Beste hilsen fra

Skrevet

(hvisker) ... Heter det morraSkvisten da? Er det en skummel dialektgreie?

Jeg sier morraskvisten i alle fall. :o) Mulig det er Lillemus'sk.

Skrevet

"Lillemus'sk"??? *jonglerer med tunga*

;o)

Skrevet

Tror nok det er Trondhjemsk. Jeg sier sier også morraskvisten

Skrevet

Tror nok det er Trondhjemsk. Jeg sier sier også morraskvisten

jeg trodde først at ordet var morra-skvisten (hva er en skvist, liksom) - nå skjønner jeg at ordet deres er morras-kvisten ;-)

Skrevet

Ja Spania kunne jeg godt selv tenkt å dra til. Virker veldig spennende!

Det er spennende, særlig i alle de små byene i Andalucía. Barcelona er også en herlig by med masse liv, skal tilbake dit neste vår sammen ei venninne, og besøke et vennepar.

Málaga er en stygg og kjedelig by, så den oppholder jeg meg minst mulig i. Flyet går som regel derfra, så da tar jeg som regel tog eller buss tidligere på dagen fra andre byer, isteden for å sove over der.

Sevilla MÅ oppleves, likeså Granada. Córdoba er gjort på en dag, Cádiz trenger man kanskje et par dager på, Ronda er en grei dagstur fjellandsby)..

Jeg drar tilbake i juli :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...