Gå til innhold

Jeg tror jeg er forelsket i min gifte venninne...


tortoise girl

Anbefalte innlegg

tortoise girl

Hei Nils Håvard Dahl

Jeg er en jente som for tiden bor i USA og har stått på seroxat og etterhvert paroxetin i snart 2 år grunnet depresjon og en del angst. Jeg bor sammen med 3 venner. En jente og 2 gutter. Jeg har stadig tilbakevendende angst. Jeg tror jeg er redd for å finne ut hva som egentlig forårsaker problemet, men hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg muligens at noe ligger i at jeg TROR jeg er forelsket i venninnen min - som jeg bor med - og som er gift med en av guttene vi bor med... Selvfølgelig er det vanskelig for deg på såpass kort grunnlag å kunne gi meg noe råd - men det jeg lurer på er hvordan kan jeg muligens slutte å være forelsket i noen jeg ser hver jævlig dag!!?! Det er stadig vanskeligere for meg å være så nært dem og se at hun selvfølgelig elsker han - ikke meg. Men samtidig vet jeg at hun og jeg aldri ville kunne fungere som et par... Jeg er 26 år og har aldri egentlig vært forelsket, har aldri vært i et seriøst forhold. So shit, hvis du kunne gi meg en liten kommentar fra ditt medisinske standpunkt, ville det betydd mye for meg...

Tusen takk, hilsen tortoise girl

- tortoise girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Jeg tror ikke det finnes noe "medisinsk standpunkt" på ditt dilemma. Det høres veldig psykologisk ut. Det høres dessuten ut som at du har selvinnsikt og selv kan svare på det du lurer på. Jeg tror at du må gi deg selv tid til å reflektere over disse tingene - om du er forelsket, hva det betyr, om det har sammenheng med din angst, hva din seksuelle legning er, o.l. Kanskje det hadde hjulpet med en samtalepartner? Det finnes jo så mange slags councellors over there!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne med det praktiske? Forsøke å finne en annen plass å bo. Så får du ta refleksjonene etter hvert.

Hvis man er i en tilstand av "håpløs" forelskelse, er vel første skritt å komme seg unna den man vet man ikke kan få.

Det er vanskelig å tørke ut en forelskelse som vannes hver dag.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...