Gå til innhold

Anbefalte innlegg

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ånei, nå skjønte jeg noe annet... EOS 350D har ingen zoom, det må kjøpes utenom :-(((

Er tilbake på G6 da?:-))

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

52

• IngenLurerDenneGutten

23

• Jeg er en annen

9

• Åsemor

4

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ånei, nå skjønte jeg noe annet... EOS 350D har ingen zoom, det må kjøpes utenom :-(((

Sjekk elkjøps nettpriser. Om jeg ikke husker feil priset de eos 350D til ca 6500,- m/objektiv.

Skrevet

Er tilbake på G6 da?:-))

Hva med Nikon D70? Nedpriset nå pga ny modell, D70S (tror jeg den heter)...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hva med Nikon D70? Nedpriset nå pga ny modell, D70S (tror jeg den heter)...

Jeg har alltid sverget til Nikon.

Jo da, begge (Canon/Nikon) har en nedpriset modell pga. nye modeller.

Nikon har D70, mens Canon har D300.

Og det er ingen revolusjon på de nye modellene:-)

Skrevet

Jeg har alltid sverget til Nikon.

Jo da, begge (Canon/Nikon) har en nedpriset modell pga. nye modeller.

Nikon har D70, mens Canon har D300.

Og det er ingen revolusjon på de nye modellene:-)

Sier du det? Var i fotobutikk og snakket med meget entusiastisk og frittalende fotomann som syntes hele Canon og IXUS er en hype.

Nikon derimot... Bla mente han at kamerahuset til 350-en er for spinkelt og for mye plast. D70 har mer metall.

Ja, ikke vet jeg... Hva sier du? Jeg må bare spørre folk.

350-en passet mine hender perfekt. Veldig bra størrelse. D70-en er noe større og tyngre.

Nå ser jeg D70 m 1GB minnebrikke og 18-70 mm linse til 8000...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Sier du det? Var i fotobutikk og snakket med meget entusiastisk og frittalende fotomann som syntes hele Canon og IXUS er en hype.

Nikon derimot... Bla mente han at kamerahuset til 350-en er for spinkelt og for mye plast. D70 har mer metall.

Ja, ikke vet jeg... Hva sier du? Jeg må bare spørre folk.

350-en passet mine hender perfekt. Veldig bra størrelse. D70-en er noe større og tyngre.

Nå ser jeg D70 m 1GB minnebrikke og 18-70 mm linse til 8000...

350D er en oppgradert 300D.

300D burde derfor gå billig nå.

350D har fått mer mp, 8 mp, mens 300D har ca.6,1

Nikons versjon (D70) er nok et mer robust hus, og en litt mer heftig modell, og den er også av plast. Tror ikke dette er noe problem for deg.

Velg merke etter hva du syns gir deg en best følelse. For begge merkene har fasiliteter utover det du har bruk for.

Du får tilgang til god opptikk (og RAW:-)

Annonse

Skrevet

Nikons versjon (D70) er nok et mer robust hus, og en litt mer heftig modell, og den er også av plast. Tror ikke dette er noe problem for deg.

Velg merke etter hva du syns gir deg en best følelse. For begge merkene har fasiliteter utover det du har bruk for.

For å si det sånn:

Jeg tror at D70-en er etpar hakk hvassere enn 350D-en.

Men 350D-en er mindre og lettere og 'satt' bedre i mine hender.

Ett av poengene med nytt kamera, er jo nettopp størrelsen. Mitt analoge AE1 tar (fortsatt) råflotte bilder, men jeg gikk lei for snart etpar år siden pga drasset, og har faktisk ikke fotografert siden da.

Jeg vil altså gjerne ha både manuell og auto i et ikke for lite, ikke for stort kamera. Kan godt være kompakt, men finner ikke ett eneste kamera som oppfyller det jeg ser etter av optikk, hastighet, bildekvalitet og batterikapasitet. De vrimler av finesser av alskens slag, men dette er altså minste felles multiplum.

Massevis av flotte kompakte Fujikameraer feks, men alle som en har for dårlig batterikapasitet :-(

Får se an priser ute i juni en gang, skatten...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

For å si det sånn:

Ett av poengene med nytt kamera, er jo nettopp størrelsen. Mitt analoge AE1 tar (fortsatt) råflotte bilder, men jeg gikk lei for snart etpar år siden pga drasset, og har faktisk ikke fotografert siden da.

Jeg vil altså gjerne ha både manuell og auto i et ikke for lite, ikke for stort kamera. Kan godt være kompakt, men finner ikke ett eneste kamera som oppfyller det jeg ser etter av optikk, hastighet, bildekvalitet og batterikapasitet. De vrimler av finesser av alskens slag, men dette er altså minste felles multiplum.

Massevis av flotte kompakte Fujikameraer feks, men alle som en har for dårlig batterikapasitet :-(

Jeg fikk ni høvdinger i baksmell:-/

Skrevet

Dette liker jeg, her er definitivt størrelsen og designet jeg 'vil ha', men Akams test viser dårlig batterikapasitet:

http://www.digit.no/wip4/test_v2.epl?id=50294&compare_to=&p=1

Skrevet

Jeg fikk ni høvdinger i baksmell:-/

Ups.

Fikk selv 13 i minus for noen år siden. Råttent.

Etter sommeren klemmer jeg til med masse skatt. Tvungen sparing og lån til staten er tingen for meg, helt klart.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ups.

Etter sommeren klemmer jeg til med masse skatt. Tvungen sparing og lån til staten er tingen for meg, helt klart.

Jeg har heldigvis pengene oppspart. Verre var det når jeg slutta som selvstendig.

Den baksmellen betalte jeg på i nesten fem år:-(

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ups.

Jeg har heldigvis pengene oppspart. Verre var det når jeg slutta som selvstendig.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg må nok ha trykka to ganger:-)

Annonse

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

For å si det sånn:

"Jeg tror at D70-en er etpar hakk hvassere enn 350D-en"

På noen områder kanskje. Men jeg setter stor pris på f.eks. speillås, noe F70 ikke har.

Du kan jo ta en titt her: http://akam.no/art.php?artikkelid=14944

Skrevet

"Jeg tror at D70-en er etpar hakk hvassere enn 350D-en"

På noen områder kanskje. Men jeg setter stor pris på f.eks. speillås, noe F70 ikke har.

Du kan jo ta en titt her: http://akam.no/art.php?artikkelid=14944

Nå ser det kanskje ut som jeg har sittet pal og ventet på svar fra deg, men jeg åpnet dol _nå_ :-)

Joda, den er lest grundig - sammen med alt annet av tester på nett. Digit.no har veldig bra gjennomgang av kameraer, det samme med dcresourse.com (som dessverre ikke har test av 350E, men av D70). Men det vet du.

Uansett, jeg fikk skattepenger som rekker både til ny pc og kamera og endatil is og nye sko til ungene, så... :-D

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nå ser det kanskje ut som jeg har sittet pal og ventet på svar fra deg, men jeg åpnet dol _nå_ :-)

Joda, den er lest grundig - sammen med alt annet av tester på nett. Digit.no har veldig bra gjennomgang av kameraer, det samme med dcresourse.com (som dessverre ikke har test av 350E, men av D70). Men det vet du.

Uansett, jeg fikk skattepenger som rekker både til ny pc og kamera og endatil is og nye sko til ungene, så... :-D

"rekker både til ny pc og kamera"

Javel, da venter jeg bare på bilder;)

Sendte deg nettopp et bilde herfra kona tok forrige helg.

Tatt i RAW, konvertert til tiff/jpg.

Skrevet

"rekker både til ny pc og kamera"

Javel, da venter jeg bare på bilder;)

Sendte deg nettopp et bilde herfra kona tok forrige helg.

Tatt i RAW, konvertert til tiff/jpg.

Hm, den adressen du har sendt til, har avgått ved en stille og rolig død.

Hvis nå du legger din adresse her (jeg vil ikke legge inn min), kan det bli ordning med bildeframvisning likevel :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hm, den adressen du har sendt til, har avgått ved en stille og rolig død.

Hvis nå du legger din adresse her (jeg vil ikke legge inn min), kan det bli ordning med bildeframvisning likevel :-)

[email protected]

Skrevet

Det var det de het, de foruminanermailene...

Men hvilken side finner jeg dem på, altså pålogging? Kan prøve der først, du har jo sendt.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det var det de het, de foruminanermailene...

Men hvilken side finner jeg dem på, altså pålogging? Kan prøve der først, du har jo sendt.

Det må vel bli: http://www.forumianer.zzn.com/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...