Gjest fregnefjes Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Moren min er periode alkoholiker.Når hun har sine rusfrie perioder er hun veldig snill og tar seg mye av barnebarnet sitt.Hun har vært sånn siden jeg var veldig liten.Mye festing og jeg som lå på¨rommet å hørte på fulle folk som festet i stua hele natta.No er jeg voksen og bryr meg ikke så mye om det.Men når hun er full ringer hun og maser om at jeg må kjøre hit og dit for henne.For 3 dager siden fikk jeg nok og jeg og samboeren min sa til henne at hun må skjerpe seg med drikkingen for det ødelegger henne.Dager etter ringte hun dritfull og skjelte meg ut.Du kan få den svartingen du er sammens med til å reise hjem eller dra seg ut for å jobbe.Han har vært her i 16 år og jobbet hele tiden men er sykemeldt no pga en operasjon,svarte jeg.Og ikke glem at barnebarnet ditt er mørk også.Jeg var så forbannet.Neste mld fra henne var at hun skulle ringe husverten våres og få oss utkastet.Herregud,alt dette bare for at jeg sa at hun bør stoppe og drikke.Jeg kommer aldri til å snakke med henne igjen.Er jeg iskald som sier at jeg hater henne?. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Nei du er ikke iskald, bare skuffet og lei deg fordi hun ikke kan oppføre seg som andre mødre. Jeg skjønner deg godt. Men vær hard for å beskytte deg selv mot sånne skuffelser. Si at når hun drikker så får hun ha seg unna dere. Ringe hun i fylla så si at du vil ikke snakke med henne før hun er edru, så legger du rett og slett på røret. Treffer du henne når hun er full så si at dere snakkes når hun er edru igjen og snu ryggen til henne. Sett hardt mot hardt, så får du heller være kjærlig, oppmerksom og hjelpsom når hun har sine edrue perioder. Da blir kanskje de edrue periodene lengre og fyllakulene kortere. I allefall så er det hun selv som velger hvordan hun vil ha det, og det skal ikke gå ut over deg og din familie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner deg godt Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg føler med deg. Har selv for et par måneder siden vært i samme situasjon. Sa til henne at jeg fra da av kunne ansees som ikke lenger hennes barn. Blod er ikke tykkere enn vann har jeg forstått, og noen ganger er det nødvendig å avslutte familieforhold for å i det hele tatt klare å overleve selv. Jeg har brutt all kontakt, og har ikke angret en dag siden. Føler meg roligere og bedre enn på mange år. Avgjørelsen var riktig for meg. Også hvordan jeg avsluttet det, rolig og behersket og saklig. Da slapp jeg å sitte med anger etterpå for noe jeg hadde sakt. Og sjangsen for at hun skulle forstå at det var alvor var større. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hun er jo syk - så du må ikke la de syke, alkoholiserte tankene hennes ha betydning. Bare bryt kontakten tvert - det er den beste hjelpen du kan gi dere alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rosa73 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Nei, du er ikke iskald. Du er menneskelig. Sikkert ikke lett, men du bør skjerme deg fra en mor som oppfører seg sånn. Høres ut som hun utsetter deg for mange vanskelige situasjoner og du klarer deg kanskje bedre uten..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Du er ikke iskald, du er full av følelser. Det er naturlig. Moren din har store problemer, men du sier selv at hun er snill og grei i de gode periodene. At du føler deg sint og såret over kommentarene om samboeren din er meget naturlig, men når hun kan få seg til å si noe slikt til deg så er det tegn på bunnløs fortvilelse og vanskeligheter. Du bør legge røret på når hun begynner med slikt prat. Ikke begynne å diskutere slikt, det er ikke verdt det. Du må finne selv ut sammen med din samboer hvorvidt dere orker å ha kontakt med henne, om de gode sidene veier nok mot de vonde. Uansett hvilken beslutning du tar så blir det smertefullt på et eller annet vis, du må ta den bestemmelsen som du anser som best for deg og din familie. Det vet bare du. Uansett lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I redde sko Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Man skulle tro at det var jeg som skrev det, bare at her er det far som er alkoholiker og det er ingen barnabarn. Når han er edru er han så blid og hyggelig, når han er full sier ahn de grusomste ting om kjæresten min til meg. Vurderer selv å bryte kontakten, forstår godt de som gjør det, tror det er best for de "friske" selv er jeg bare altfor snill, men har fått nok. Når han ringer og er full og kommer med de dummeste påstander og utsagn, fordi om alt han sier er feil og jeg VET at jeg har rett, så gidder jeg ikke rette på det han sier, men sørger for at samtalen blir avsluttet så fort som mulig. Ingen skal behøve å høre sånn dritt om sine kjærester, iallefall ikke av en alkoholiker!! Synest ikke du er kald, du har sansynligvis gjort en god gjærning for flertallet i familien. Din mor vil nok bli drittsur, men dersom bruddet ikke plaser deg så tror jeg det bare vil gi deg mer overskudd og energi når du slipper å hanskes med henne, som du kan gi din kjæreste og deres barn:) Det å være i slekt med en alkoholiker er helt for jævlig og det kan bryte deg helt ned, her gjelder det å finne det som funker for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fregnefjes Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Takk for svarene.Akkurat no har jeg lyst å kutte ut kontakten med henne men jeg får roe meg ned litt å tenke over situasjonen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg tror og at det beste vil være at du lager en regel at når hun er påvirket vil du ikke ha kontakt med henne verken besøk eller pr telefon. Men at dere kan ha kontakt utenom hvis hun oppfører seg ordentlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.