Gå til innhold

Fortolling av varer bestilt fra utlandet

Gjest Tolltull

Anbefalte innlegg

Gjest Tolltull

200-kronersgrensen er et kjent fenomen for de fleste... Jeg har aldri bestilt varer fra utlandet før, og vet ikke hvordan dette fungerer. Nå må jeg, skal bestille noen CD-er med en gruppe som ikke er å få i norske platesjapper på nettet. Får jeg pakken med giro fra tollvesenet, eller hvordan fungerer dette? Det er 5 cd-er til ca 130 pr. stk. som skal bestilles...verdien blir da rundt 700.- Alternativet er å sende en og en bestilling, men er ikke sikker på om de som selger da smekker sammen alle i en pakke uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest f.eks. slik

På play.com sender de hver cd i sin egen pakke. Du slipper da toll om hver pakke kommer på under 200 (og det gjør jo en cd). Du kan betale med visakort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tolltull

På play.com sender de hver cd i sin egen pakke. Du slipper da toll om hver pakke kommer på under 200 (og det gjør jo en cd). Du kan betale med visakort.

Problemet er at jeg ikke finner gruppa på de vanlige utenlandske netthandelene heller, jeg må bestille fra gruppas egen merchandise-side, og jeg tviler på om de har så "proffe" rutiner... Men skitt au, jeg bestiller og ser hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller fra www.cd-wow.com

De sender fraktfritt og splitter bestillingen slik at hver pakke ikke kommer over 200. De tar VISA, Master o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tolltull

Jeg bestiller fra www.cd-wow.com

De sender fraktfritt og splitter bestillingen slik at hver pakke ikke kommer over 200. De tar VISA, Master o.l

Takk for tips. Var der, men de har ikke bandet...

Holder seg visst bare i Tyskland den gruppa, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at om du bestiller flere ganger, så vil de sende flere pakker. Men det kommer kankje an på hvor stort firmaet/nettbutikken er.

Jeg har bestilt dvd/cd fra http://www.amazon.co.uk og de sender separate bestillinger separat. Og så trekker de fra momsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at om du bestiller flere ganger, så vil de sende flere pakker. Men det kommer kankje an på hvor stort firmaet/nettbutikken er.

Jeg har bestilt dvd/cd fra http://www.amazon.co.uk og de sender separate bestillinger separat. Og så trekker de fra momsen :-)

*Skrive bak øret*

Ha en fin helg forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Skrive bak øret*

Ha en fin helg forresten :-)

Takk det samme :-)

Bonus det med momsen - så ikke at det ble trukket fra før jeg måtte bekrefte ordren, omtrent. Og på en dvd til 16 pund utgjør momsen mer enn portoen, som er 1.88 for cd og dvd. Så Farinelli-dvden min kom på halve prisen, sammenlignet med hva jeg måtte betalt her.

*hekta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...