Gå til innhold

Jeg tror jeg er forelsket i min gifte venninne...


tortoise girl

Anbefalte innlegg

tortoise girl

Hei Nils Håvard Dahl

Jeg er en jente som for tiden bor i USA og har stått på seroxat og etterhvert paroxetin i snart 2 år grunnet depresjon og en del angst. Jeg bor sammen med 3 venner. En jente og 2 gutter. Jeg har stadig tilbakevendende angst. Jeg tror jeg er redd for å finne ut hva som egentlig forårsaker problemet, men hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg muligens at noe ligger i at jeg TROR jeg er forelsket i venninnen min - som jeg bor med - og som er gift med en av guttene vi bor med... Selvfølgelig er det vanskelig for deg på såpass kort grunnlag å kunne gi meg noe råd - men det jeg lurer på er hvordan kan jeg muligens slutte å være forelsket i noen jeg ser hver jævlig dag!!?! Det er stadig vanskeligere for meg å være så nært dem og se at hun selvfølgelig elsker han - ikke meg. Men samtidig vet jeg at hun og jeg aldri ville kunne fungere som et par... Jeg er 26 år og har aldri egentlig vært forelsket, har aldri vært i et seriøst forhold. So shit, hvis du kunne gi meg en liten kommentar fra ditt medisinske standpunkt, ville det betydd mye for meg...

Tusen takk, hilsen tortoise girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du ikke det er lurt å finne ut av hva det egentlige problemet ditt er. Det å være forelsket i en jente som du bor sammen med er vel ikke grunne til at du har disse problemene?

Vet du, noen ganger har man lyst på det som man ikke kan få, som så absolutt ligger utenfor ens rekkevidde. Kanskje det er tanken på det som gjør at du tenker du er forelsket i henne? Naturligvis er det andre grunner til det også, men tenkt på alle de problemene det kan føre med seg å bli sammen med en som allrede er gift og du tilfeldigvis bor sammen med ektefellen. Det kan bli skikkelig surt å bo sammen med typen hennes etter en stund...

Det hadde nok vært bedre om du heller ser på henne som en god venn og er glad i henne for det. Gjør ting sammen med henne som en bestevenn, ikke kjæreste.

Kanskje du bør finne deg en"shrink" som kan hjelpe deg til å se tingene litt klarere? Hvis du ikke har forsikring, bør du ta kontakt med trygdekontoret for utenlandssaker og se hvilke rettigheter du har. Hvis du sliter veldig, er det nok lurt å finne en psykiater som hjelper deg på rett vei. Og etter en stund kan du forbedre livskvaliteten din.

Hvilken by bor du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...