Gå til innhold

Usj, begynt å røyke igjen...


Gjest koma

Anbefalte innlegg

..kjempedumt, jeg vet. Alle andre slutter, jeg begynner. Idiotisk. Men jeg synes det roer nervene litt. Og når det står mellom to onder...overspisningskickeller en sigarett...hva er verst?? Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, overspising eller lungekreft... Hmmm hva skal man velge...

Det finnes vistnok en bok som handler om det å slutte å røyke, tenke postitivt, finne nye vaner osv. Det har hjulpet en del her på jobben min. Vet ikke hva boken heter, men du finner den nok ved å gå til en bokhandel og spør etter den.

Kanskje du bør finne deg noe annet å gjøre, noe som kan ta oppmerksomheten vekk fra overspisingen. En hobby hadde vært flott hvis du orker det. Noen begynner med tegning og maling for å få ned tankene sine mens andre skriver om problemene sine. Det kan hjelpe deg også. Du trenger ikke være superflink til det, bare ha glede av det. Kose deg litt med det. Når du maler så er det ikke så lett å spise! Vel, bare en tanke, for er jo som kjent forskjellige, så det er ikke sikkert at det er noe for deg.

Håper du klarer å slutte å røyke ved å finne noe positivt å henge fingrene i. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, overspising eller lungekreft... Hmmm hva skal man velge...

Det finnes vistnok en bok som handler om det å slutte å røyke, tenke postitivt, finne nye vaner osv. Det har hjulpet en del her på jobben min. Vet ikke hva boken heter, men du finner den nok ved å gå til en bokhandel og spør etter den.

Kanskje du bør finne deg noe annet å gjøre, noe som kan ta oppmerksomheten vekk fra overspisingen. En hobby hadde vært flott hvis du orker det. Noen begynner med tegning og maling for å få ned tankene sine mens andre skriver om problemene sine. Det kan hjelpe deg også. Du trenger ikke være superflink til det, bare ha glede av det. Kose deg litt med det. Når du maler så er det ikke så lett å spise! Vel, bare en tanke, for er jo som kjent forskjellige, så det er ikke sikkert at det er noe for deg.

Håper du klarer å slutte å røyke ved å finne noe positivt å henge fingrene i. Lykke til!!

Takk for svaret ditt, momie! Jeg har faktik prøvd det meste av det du skriver(utenom boken. Kan det forresten være den av Allan Carr som det snakkes mye om?), male, skrive osv. Hender jeg gjør det også. Er jo klart mye smartere. Men det er ikke alltid jeg klarer...Blir så...apatisk?

Jeg røyker ikke så mye da. Ikke hver dag en gang. Da er vel sjansen for å få lungekreft mindre, eller? Vet du hvor skadelig det er å røyke f.eks. 6 sigaretter per uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange røykfrie år sliter jeg også når jeg kjenner matsuget, men jeg snuser i stedet, også tar jeg meg en røyk bare til helt spesielle anledninger (f.eks når jeg skal til psykologen, da tar jeg et par trekk før jeg går inn :)

6 sigaretter i uka er jo ikke mye, men så spørs det vel hvor lenge du holder deg der. Det sklir fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange røykfrie år sliter jeg også når jeg kjenner matsuget, men jeg snuser i stedet, også tar jeg meg en røyk bare til helt spesielle anledninger (f.eks når jeg skal til psykologen, da tar jeg et par trekk før jeg går inn :)

6 sigaretter i uka er jo ikke mye, men så spørs det vel hvor lenge du holder deg der. Det sklir fort ut.

Snus har jeg aldri prøvd, men tror ikke det er noe for meg...tviler på jeg kler snusleppe ;-)

Det kan nok fort gli ut med røykingen, det har du nok rett i...Alt har det med å gli ut i livet mitt visst:-/

Får prøve å begrense det så godt jeg kan. Kanskje spare sigaretten til nødstilfeller, eller spesielle anledninger slik som du. Ingen dum ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus har jeg aldri prøvd, men tror ikke det er noe for meg...tviler på jeg kler snusleppe ;-)

Det kan nok fort gli ut med røykingen, det har du nok rett i...Alt har det med å gli ut i livet mitt visst:-/

Får prøve å begrense det så godt jeg kan. Kanskje spare sigaretten til nødstilfeller, eller spesielle anledninger slik som du. Ingen dum ide!

Kler ikke snusleppe jeg heller. Ser ut som Hege Schøyen når hun spiller den bokser'n "Stælken" :-)

Jeg sliter også med å ikke la mat og lignende skli ut, så da er vi to.

Merkelig at det aldri er fare for at man sklir ut med hensyn til trening og sånne ting? Det hadde jo bare vært greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kler ikke snusleppe jeg heller. Ser ut som Hege Schøyen når hun spiller den bokser'n "Stælken" :-)

Jeg sliter også med å ikke la mat og lignende skli ut, så da er vi to.

Merkelig at det aldri er fare for at man sklir ut med hensyn til trening og sånne ting? Det hadde jo bare vært greit :P

Hei Stælken, hehe :D

Skli ut med trening skulle vært noe ja..Mer sannsynlig at jeg sklir og detter på trening,tenker jeg:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler ikke snusleppe jeg heller. Ser ut som Hege Schøyen når hun spiller den bokser'n "Stælken" :-)

Jeg sliter også med å ikke la mat og lignende skli ut, så da er vi to.

Merkelig at det aldri er fare for at man sklir ut med hensyn til trening og sånne ting? Det hadde jo bare vært greit :P

Jeg skled ut med trening i fjor. Jeg trente så ofte og så hardt at jeg fikk benhinnebetennelse og måtte stoppe all form for belastning og slenge meg på sofaen .Da skled det ut med spising:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...