Gå til innhold

Et skattespm - listepris på bil...?

Gjest Flystripa

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa

Hva i f... skal skatteetaten med den opplysningen? Jeg finner ikke engang biltypen i lista til skattejævlene *hrmf*

Det står i rettledningen at det beregnes automatisk. Skatter vi av dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Burleføtter

Formue. Formueskatt.

Skatt på skatter og bilavavgifter som du har betalt med penger som du har betalt skatt på før.

I tillegg har du betalt moms på bilavgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Den brukes for å regne ut evt formueskatt.

Godt de ikke tar hensyn til ekstrautstyr i beregningene sier bare jeg

Men det er ikke mitt problem å finne listeprisen, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mitt problem å finne listeprisen, vel?

Du slipper jo å føre opp den reelle verdien av bilen din, skattemessig verdi er mye mindre enn det den egentlig er verd.

Du kan også trøste deg med at din nettoformue må opp i flere hundre tusen før det blir å skatte noen få prosent, så detta går bra med mindre du har kontoen stappfull og ingen gjeld. Men da er det jo bra uansett, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er ditt ansvar å føre opp dette. Noen ganger kommer opplysningene inn på datafiler fra biltilsynet, slik at de forhåndsutfylles, men ikke i ditt tilfelle.

Kan du ikke regne deg frem til en ca-pris ut fra de modellene som finnes i lista på skatteetaten da? Er bilen eldre enn 1994, så kan du sikkert gjette litt.

Hilsen en sånn skattejævel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tigertrollet

Om du ikke finner biltypen i listene til skatteetaten kan du sikkert ta kontakt med forhandleren. De har en tjukk blekke av en bok med listepriser på bruktbiler.

Prosentsatsen bruker du etter det som står i veiledningen, alt etter årsmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...